حج عمره لغو نمی‌شود رییس سازمان حج و زیارت گفت: بنایی بر لغو عمره نیست. امیدوارم تا چند روزه آینده پاسخی دهند و پروازهای عمره را آغاز کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با ادامه تعلیق پروازهای حج عمره ، درحالی که قرار بود اعزام زائران […]

حج عمره لغو نمی‌شود

رییس سازمان حج و زیارت گفت: بنایی بر لغو عمره نیست. امیدوارم تا چند روزه آینده پاسخی دهند و پروازهای عمره را آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با ادامه تعلیق پروازهای حج عمره ، درحالی که قرار بود اعزام زائران از ۲۵ دی‌ماه تعیین وضعیت شود و طرح این شائبه که احتمالا امسال ایران به مراسم عمره نرسد، اظهار کرد: بنای ما بر لغو عمره نیست، چون تمام تدارکات لازم در زمینه اسکان، حمل و نقل و تغذیه فراهم شده است و حتی نیروهای ستادی سازمان حج و زیارت (در عربستان) مستقر هستند، امیدوارم تا چند روز آینده پروازهای عمره آغاز شود.

از سوی دیگر، رییس سازمان حج و زیارت درباره استرداد هزینه عمره که مبلغ آن از حدود ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان بود، گفته است: در صورت ارائه درخواست کتبی از سوی زائرانی که تمامی مراحل ثبت‌نام خود از جمله واریز هزینه‌ها را به انجام رسانده‌اند مشکلی برای استرداد وجه آنها وجود ندارد و پس از ارائه درخواست کتبی و طی مراحل اداری وجه آنها ظرف ۴۸ ساعت از سوی بانک مرکزی به حسابشان واریز خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین تاکید کرده است: از طریق وزارت امور خارجه و مسئولان حج عربستان پیگیر برقراری عمره مفرده هستیم.