نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی با بی‌اعتنایی به قوانین و موازین بین‌المللی گفت که به هیچ نهاد خارجی اجازه نخواهد داد تا از نظامیان این رژیم درباره شهادت “شیرین ابوعاقله” خبرنگار آمریکایی- فلسطینی شبکه تلویزیونی الجزیره قطر تحقیق کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از روزنامه صهیونیستی “جروزالم پست”، یائیر لاپید در نشستی […]

نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی با بی‌اعتنایی به قوانین و موازین بین‌المللی گفت که به هیچ نهاد خارجی اجازه نخواهد داد تا از نظامیان این رژیم درباره شهادت “شیرین ابوعاقله” خبرنگار آمریکایی- فلسطینی شبکه تلویزیونی الجزیره قطر تحقیق کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از روزنامه صهیونیستی “جروزالم پست”، یائیر لاپید در نشستی با کابینه امنیتی این رژیم افزود: اجازه نمی دهیم نیروهای نظامی‌ ما توسط نهادهای خارجی بازپرسی شوند و نخواهیم پذیرفت کسی نیروهای وزارت (جنگ)، (سازمان امنیت داخلی) شین-بت یا پلیس اسرائیل را بدنام کند.

وی خطاب به نظامیان صهیونیست گفت: شما از ما حفاظت می کنید و ما هم حافظ شما هستیم.

نظامیان رژیم صهیونیستی اواخر اردیبهشت سال جاری در حمله به منطقه «جنین» در شمال کرانه باختری، ابوعاقله؛ خبرنگار شبکه الجزیره قطر را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، از فاصله ۱۰۰ تا۱۵۰ متری به شهادت رساندند.

شهادت ابوعاقله نخستین مورد در پرونده سیاه رژیم صهیونیستی در قتل و کشتار خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نیست زیرا براساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، این رژیم از سال ۲۰۰۰ و آغاز انتفاضه دوم مردم فلسطین تاکنون ۴۵ روزنامه‌نگار را به قتل رسانده است.

لاپید درباره حمله رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه به غزه نیز گفت که ارتش رژیم اسرائیل به هر راکتی که از سمت غزه به سرزمین های اشغالی پرتاب شود، پاسخ خواهد داد.

سرزمین های اشغالی فلسطین در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن شماری از شهروندان فلسطینی و زخمی کردن شمار دیگری از آنها در کرانه باختری، اخیرا هدف حمله ای راکتی از نوار غزه قرار گرفت و بدنبال آن، ارتش رژیم صهیونیستی به اهدافی در غزه حمله هوایی کرد.