پاکستان اعلام کرد که بازسازی ویرانی های ناشی از سیل در این کشور به مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد دلار نیاز دارد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری شفقنا، وزیر برنامه ریزی پاکستان امروز در سخنانی اظهار داشت که کشورش برای جبران خسارت های ناشی از سیل در این کشور به […]

پاکستان اعلام کرد که بازسازی ویرانی های ناشی از سیل در این کشور به مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد دلار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری شفقنا، وزیر برنامه ریزی پاکستان امروز در سخنانی اظهار داشت که کشورش برای جبران خسارت های ناشی از سیل در این کشور به بیش از ۱۰ میلیارد دلار نیاز دارد.

جدیدترین آمار از تلفات انسانی سیلاب و بارش های اخیر در پاکستان حاکی از آن است که شمار کشته شدگان این حادثه به هزار و ۶۱ نفر افزایش یافته است که اجساد ۲۸ نفر از این تعداد طی ۲۴ ساعت گذشته کشف شده است.

بنا بر اعلام مسئولان محلی پاکستان، هنوز شهرک ها و مناطق دور افتاده ای وجود دارد که در شمال این کشور و در مناطق کوهستانی قرار دارند و نیروهای امداد به این مناطق دست نیافته اند، در صورت دستیابی به این مناطق آمار تلفات سیل افزایش خواهد یافت.

بارش های شدید موسمی در پاکستان که در ماه جولای امسال به اوج خود رسید، زندگی بیش از ۳۳ میلیون شهروند پاکستانی را تحت تاثیر قرار داده است که این رقم معادل ۱۴ درصد جمعیت پاکستان است. همچنین خسارت های مالی بسیاری به شهروندان پاکستانی وارد شده است و حدود یک میلیون خانه به طور کامل تخریب شده است