استاندار فارس گفت: ساخت چهار شهرک جدید در استان بصورت واحد در حوزه شرکت عمران و توسعه شهر صدرا پیگیری شود. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس محمدهادی ایمانیه گفت: بافت فرسوده استان در اداره کل راه و شهرستان سازوکار مشخصی ندارد و بایستی با هماهنگی شهرداری‌ها سازوکار مشخصی […]

استاندار فارس گفت: ساخت چهار شهرک جدید در استان بصورت واحد در حوزه شرکت عمران و توسعه شهر صدرا پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس محمدهادی ایمانیه گفت: بافت فرسوده استان در اداره کل راه و شهرستان سازوکار مشخصی ندارد و بایستی با هماهنگی شهرداری‌ها سازوکار مشخصی پیدا کند. در پروژه‌های نهضت ملی جهش مسکن، بصورت ویژه می‌توان از توانایی مهندسان نخبه و جوان استان بهره‌گیری کرد.

استاندار فارس گفت: هزینه‌های ایجاد زیرساخت‌های آب و برق به منظور احداث واحد‌های مسکونی، به تفکیک هر شهرستان تدوین شود و بصورت رسمی در اختیار نماینده مردم آن شهرستان در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد؛ تا در تدوین بودجه ۱۴۰۲ برای آن‌ها تدابیری اتخاذ شود.

او با تاکید براینکه اداره کل راه و شهرسازی استان موظف است، در کنار اجرای نهضت ملی مسکن به ایجاد مسجد، کتابخانه، زمین چمن ورزشی و مدرسه با هماهنگی نهاد‌های متولی آن‌ها اقدام کند، گفت: ایجاد چهار شهرک جدید در استان بصورت واحد در حوزه شرکت عمران و توسعه شهر صدرا پیگیری شود.

ایمانیه با تاکید بر لزوم رتبه بندی عملکرد فرمانداران در حوزه اجرای این پروژه و ارسال آن به دفتر استاندار، توسط قرارگاه مسکن استان، گفت: هرچه بتوانید از ظرفیت سازمان‌های دولتی به منظور ایجاد مسکن کارکنان آنان استفاده کنید، در برآیند کل وضعیت مسکن استان بهبود پیدا می‌کند.

او با گلایه از اینکه بافت فرسوده استان در اداره کل راه و شهرستان سازوکار مشخصی ندارد، افزود: راه و شهرسازی استان با هماهنگی شهرداری‌ها سازوکار مشخصی برای بافت فرسوده تدوین کند! از این حوزه در پروژه احداث مسکن می‌توان بهره برد و زودتر به نتیجه رسید.

نماینده عالی دولت در فارس خواستار حل مشکلات ساخت مسکن روستایی شد و گفت: سازمان‌های ذیربط جدا از مسئولیت‌های روزانه، به دنبال رفع موانع و مشکلات پیش روی ساکنین روستا‌ها در احداث منازل روستایی باشند.

او گفت: هر روستایی که منابع طبیعی اطراف آن مانع از گسترش روستا شده اند را اعلام کنید، تا پس از جمع بندی از طریق وزیر محترم جهاد کشاورزی برای رفع آن‌ها اقدام کنیم.

استاندار فارس خواستار بازنگری و گسترش طرح هادی روستا‌های استان شد و گفت: طرح هادی روستا‌های استان بجز روستا‌های اطراف شیراز، هرچند سال یکبار با هدف گسترش و حفظ روستاها، بازنگری شود.