مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، خواستار معرفی ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی کردستان در سطح ملی و فراملی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز دوشنبه ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در نشست با مدیرکل صداوسیمای کردستان، گفت:پس از دو سال رکود صنعت گردشگری به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا، خوشبختانه در […]

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، خواستار معرفی ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی کردستان در سطح ملی و فراملی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز دوشنبه ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در نشست با مدیرکل صداوسیمای کردستان، گفت:پس از دو سال رکود صنعت گردشگری به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا، خوشبختانه در ایام تعطیلات امسال شاهد حجم عظیمی از گردشگر نوروزی به استان بودیم.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان،این حجم از مسافر را مرهون تلاش و همدلی همگانی دانست و اظهار کرد:این استان دارای جاذبه‌های بیشمار طبیعی و تاریخی است که بهره‌گیری از این ظرفیت‌های بی‌نظیر جز با اطلاع‌رسانی و معرفی آن میسر نیست.

او عنوان کرد: رسانه استانی می‌تواند در تولید برنامه‌های مختلف خود از این ظرفیت‌ها در هر سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استفاده و معرفی کند.

گویلیان، با بیان اینکه اهتمام رسانه ملی در معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کردستان قابل تقدیر است، یادآور شد: امیدواریم همواره با استفاده از این ظرفیت‌ بتوانیم در راستای رونق صنعت گردشگری استان گام‎های مثبتی برداریم.

رسانه استانی توجه ویژه‌ای به معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های کردستان دارد

مدیرکل صداوسیمای استان کردستان در این نشست، گفت: رسانه استانی توجه ویژه‎ای در معرفی و به تصویر کشیدن هرچه بهتر توانمندی‌ها، قابلیت‌ها و جاذبه‎های گردشگری کردستان دارد.

جعفر عبدالملکی، اظهار داشت: ظرفیت‌های بی نظیر کردستان و اقدام‌های ارزنده دولت و در کنار آن مهمان‌نوازی مردم استان باعث شده بود تا خوشبختانه امسال شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگران به استان باشیم.

او بیان کرد: موضوع معرفی جاذبه‌های گردشگری کردستان همواره در صدا‌و‌سیمای مرکز استان به‌صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و اکنون نیز در تلاش خواهد شد همچون گذشته همراه اداره‌کل استان بوده و در راستای معرفی این قابلیت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی و هم‌افزایی در راستای تحقق شعار سال، اقدام‎های مؤثری انجام دهد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان