قالیباف گفت: با گذشت ۲ ماه از ورود آیفون ۱۴ به کشور هنوز تصمیم گیری برای ریجستری این تلفن همراه انجام نشده است.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، از مهر ماه آیفون ۱۴ وارد ایران شد، پیگیری‌ها نشان می‌دهد که همچنان تصمیمی برای رجیستر شدن آیفون ۱۴ گرفته نشده، اما این مدل تلفن همراه […]

قالیباف گفت: با گذشت ۲ ماه از ورود آیفون ۱۴ به کشور هنوز تصمیم گیری برای ریجستری این تلفن همراه انجام نشده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، از مهر ماه آیفون ۱۴ وارد ایران شد، پیگیری‌ها نشان می‌دهد که همچنان تصمیمی برای رجیستر شدن آیفون ۱۴ گرفته نشده، اما این مدل تلفن همراه در بازار بسته به ویژگی‌های آن، از نزدیک به ۵۲ تا ۹۹ میلیون تومان فرخته می‌شود.
در این باره امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: هنوز ریجستری گوشی‌های آیفون ۱۴ مشخص نیست.

به گفته او، ریجستری گوشی تلفن همراه در حوزه وزارت صمت نیست، و در این زمینه گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و … است که باید جلسه تشکیل دهند تا زمان فرآیند ریجستری گوشی آیفون ۱۴ مشخص شود.

سخنگوی وزارت صمت گفت: فروشندگان و مردم از خرید و فروش کالایی که از رجیستر شدن آن اطمینان ندارند و کد رجیستری ندارد، اجتناب کنند. چرا که اگر این موبایل‌ها رجیستر نشود، به عنوان دستگاه ثانویه‌ای که در شبکه ارتباطی کشور فعال نخواهد شد، قابل استفاده است.

پیشتر گمانه‌زنی‌هایی از تصمیم گیری درباره رجیستر شدن آیفون ۱۴ در آذر ماه منتشر شده بود، اما تا این لحظه تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.