سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی (SVR) فدراسیون روسیه گفت : غرب در تهیه رتبه بندی دانشگاه های جهان تقلب کرده و جوانان با استعداد کشورهای آسیایی و آفریقایی را جذب می کند و مانع از توسعه سیستم آموزشی آنها می شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تاس ، ناریشکین خطاب به شرکت […]

سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی (SVR) فدراسیون روسیه گفت : غرب در تهیه رتبه بندی دانشگاه های جهان تقلب کرده و جوانان با استعداد کشورهای آسیایی و آفریقایی را جذب می کند و مانع از توسعه سیستم آموزشی آنها می شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تاس ، ناریشکین خطاب به شرکت کنندگان در مجمع اقتصادی شرق (EEF) افزود: “البته یک چالش جدی، رویکردهای استعماری نو در زمینه های آموزشی و علمی است.

وی ادامه داد: تعصب گاه در رتبه بندی دانشگاه های پیشرو جهان به تقلب تبدیل و مانع از توسعه سیستم های آموزشی ملی و اغوای ناجوانمردانه جوانان با استعداد آسیایی و آسیایی می شود.

ناریشکین در سخنرانی خود که در کنفرانس «استعمار در شرق و تأثیر آن بر دنیای مدرن» ایراد شد، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی ، بسیاری از جوامع غیر غربی را به سرمایه فکری اهداکنندگان اجباری تبدیل می کنند.

وی تأکید کرد که غرب به دلیل بی احترامی به فرهنگ های دیگر و اعتقاد به برتری خود، در مسیر عمیقاً اشتباه با هدف حفظ موقعیت ممتاز خود حرکت می کند.

به گفته این مقام روسی ، این رویکرد قبلاً آسیب و رنج قابل توجهی را برای همه بشریت ایجاد کرده است.”

رئیس SVR و رئیس انجمن تاریخی روسیه افزود: “لازم است در روابط بین الملل باید در نظام جهانی اصولی مبتنی بر احترام متقابل و حاکمیت و برابری واقعی ایجاد شود.

هشتمین مجمع اقتصادی شرق از روز یکشنبه دهم تا ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳ در ولادی وستوک توسط وسط بنیاد Roscongress برگزار می شود و شعار آن “به سوی همکاری، صلح و رفاه” خواهد بود