در بحبوحه حملات نظامی اخیر جمهوری آذربایجان به قلمرو ارمنستان، شاهدِ روندی از بازدیدهای مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی و همچنین وزیر خارجه عربستان از جمهوری آذربایجان بوده‌ایم. در عین حال، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا “نانسی پلوسی” نیز به ارمنستان سفر کرده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایسنا،اینطور به نظر […]

در بحبوحه حملات نظامی اخیر جمهوری آذربایجان به قلمرو ارمنستان، شاهدِ روندی از بازدیدهای مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی و همچنین وزیر خارجه عربستان از جمهوری آذربایجان بوده‌ایم. در عین حال، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا “نانسی پلوسی” نیز به ارمنستان سفر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایسنا،اینطور به نظر می‌رسد که در پیِ شکست راهبردی ناتو و خروج آن از افغانستان، و همچنین ناکامی آن (به همراه آمریکا) در پیشبرد طرح‌های مرتبط با ایجاد انقلاب رنگی در ایران، آمریکا و ناتو بار دیگر در تلاش جهت ایجاد شرارت‌های ژئواستراتژیک در منطقه علیه ایران، روسیه و چین هستند.

این مرتبه دستورکار اصلی آن‌ها، تلاش جهت تغییر مرزها میان ایران و ارمنستان و مرتبط ساختن قلمرو تحت نفوذ ناتو از طریق خاک ترکیه به دریای خزر، آسیای مرکزی و غرب چین، به واسطه ایجاد یک کریدور و دالان ارتباطی در جنوب قفقاز است.

در این راستا، برنامه “اینسایت” شبکه پرس تی وی، میزبان “احمد کاظمی”، تحلیلگر و پژوهشگر مسائل منطقه قفقاز بود و روند تحولات و منازعات اخیر و جاری در جنوب قفقاز و نقش کنشگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در این رابطه را به بحث و بررسی گذاشت.

احمد کاظمی در توضیح اینکه چه تحولاتی در منطقه جنوب قفقاز در حال وقوع است؟ گفت: اکنون یک فتنه ژئوپلیتیکی از سوی انگلیس، ناتو و رژیم صهیونیستی در منطقه قفقاز جنوبی در حال پیگیری است. مساله‌ای که از ابعاد گسترده‌ای نیز برخوردار است و عملا در منطقه‌ای در حال وقوع است که به درستی از سوی اندیشمندان غربی نظیر “مکیندر” به عنوان یک هارتلند مهم جهانی مورد شناسایی قرار گرفته است.