اقدامات دولت سیزدهم در راستای بهبود اقتصاد کشور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به گره‌خوردن مسائل کشور در دولت قبل به مذاکرات و برجام، گفت: رئیس‌جمهور معتقد است برای همه مشکلات کشور راه‌حل داریم، همان‌طور که بدون نیاز به FATF و برجام بسیاری از مشکلات را برطرف کردیم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،سید محمد […]

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به گره‌خوردن مسائل کشور در دولت قبل به مذاکرات و برجام، گفت: رئیس‌جمهور معتقد است برای همه مشکلات کشور راه‌حل داریم، همان‌طور که بدون نیاز به FATF و برجام بسیاری از مشکلات را برطرف کردیم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،سید محمد حسینی، با بیان اینکه زندگی و سخنان ائمه اطهار (ع) سراسر درس‌آموزی است، گفت: ایشان به ما یاد دادند که در مقابل ظلم و ستم و استکبار ایستادگی کرده و اجازه ندهیم دشمنان از داشته‌های ما و منابع و دستاوردهای ما به‌منظور دستیابی به اهداف پلید خود استفاده کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه افزود: در کشور با کمبود نیروی کار حرفه‌ای مواجه هستیم و لازم است فرهنگ کار در کشور ما تقویت بشود، باید به دنبال تربیت افرادی باشیم که مشتاق فراگیری کار، صنعت و مهارت در حرفه‌های مختلف هستند نه اینکه افراد پشت‌میزنشین بی‌مهارت تربیت کنیم.

توصیه ائمه اطهار (ع) برای گسترش فرهنگ کار

حسینی با اشاره به جایگاه کار در روایات و احادیث ائمه اطهار (ع) خاطرنشان کرد: ائمه معصومین (ع) در کنار فعالیت‌ها و رسالت‌های خود به کارهایی نظیر کشاورزی و شبانی مشغول بودند و سفارشات بسیاری در این زمینه دارند، بر همین مبنا لازم است که فرهنگ کار را در کشور گسترش بدهیم.

وی شهادت امام موسی کاظم (ع) را حاصل جاه‌طلبی و قدرت‌طلبی دشمنان ایشان دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری داشته است، لازم است که نسبت به ماهیت و چرایی انقلاب اسلامی به مردم آگاهی‌بخشی صورت بگید و لازمه تشکیل نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن به‌خوبی تشریح بشود تا مردم با آگاهی وارد عرصه انتخابات بشوند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور رژیم پهلوی را زاده کودتا توصیف کرد و گفت: در اسفندماه سال ۱۲۹۹ کودتایی با حمایت انگلیسی‌ها صورت گرفت که منجر شد رضاخان به قدرت برسد و نظام دیکتاتوری پهلوی بر کشور حاکم شد، در این شرایط مردم تنها نظاره‌گر بودند و در تعیین حکومت هیچ نقشی نداشتند.

مردم در دوران پهلوی نقشی در کشور نداشتند

وی ادامه داد: در سال ۱۳۲۰ انگلیس و آمریکا به‌سادگی رضاشاه را کنار انداختند و جوان خامی را به‌عنوان پادشاه کشور منصوب کردند که حکومت استبدادی وابسته به غرب را اداره کند و مانع ایجاد مردم‌سالاری در کشور بشود.

حسینی مجلس زمان رژیم پهلوی را دست‌نشانده نظام شاهنشاهی برشمرد و تصریح کرد: مردم عملاً در انتخاب مجلس زمان شاهنشاهی نقشی نداشتند و این انقلاب اسلامی بود که ساختار کشور را متحول کرد و باعث شد مردم در امور کشور نقش واقعی خود را پیدا کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه امام خمینی نعمت جمهوریت و مردم‌سالاری را برای کشور به ارمغان آورد، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) زمانی که اولین حکومت اسلامی را برپا کردند در امور جامعه مشورت می‌کردند و هدف ایشان از این کار واردکردن مردم به صحنه جامعه بود تا به‌وسیله انتخاب و اختیار خود مسیر آینده خود را تعیین کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از ۲۲ بهمن سال ۵۷ تا ۱۱ فروردین سال ۵۸ نخستین رفراندوم خود را برگزار کرد سپس قانون اساسی تدوین شد و در سال ۵۸ چندین همه‌پرسی برگزار گردید تا مردم در همه امور کشور نقش داشته باشند.

مردم پشتوانه نظام مقدس اسلامی هستند

حسینی با اشاره به اهمیت صیانت از مردم‌سالاری در کشور، عنوان کرد: همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران پشتیبان مردم است مردم نیز باید پشتوانه نظام باشند، اگر مردم و حمایت آنها از انقلاب اسلامی نبود، این انقلاب به ثمر نمی‌رسید بر همین مبنا حضور مردم برای بقا و دوام نظام در صحنه‌های مختلف نیز امری ضروری است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور انتخابات را از مظاهر و مصادیق مشارکت و حضور مردم عنوان کرد و افزود: در برخی کشورها نظیر ترکیه اگر شخص در انتخابات شرکت نکند ضمن اینکه جریمه می‌شود از برخی حقوق اجتماعی خود محروم خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز مسئله اصلی کشور ما موضوع اقتصاد و بهبود شرایط اقتصادی است، این یک خواسته عمومی است که باید اوضاع اقتصادی کشور سامان پیدا کند و شاهد بهبود اقتصادی باشیم.

حسینی به نقش انتخابات و انتخاب اصلح در حل مشکلات کشور و تأمین امنیت کشور اشاره کرد و گفت: اگر امنیت نداشته باشیم علم و دانشی هم وجود نخواهد داشت و این حضور مردم است که مانع هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

تفرقه‌افکنی حربه دشمنان است

وی ایجاد تفرقه و دودستگی را از حربه‌های دشمنان برشمرد و اظهار کرد: دشمنان تلاش می‌کردند تا با برهم‌زدن اتحاد کشور و ایجاد دودستگی، آشوب برپا کنند؛ اما با اتحاد و همبستگی مردم و همراهی آنان با نظام مقدس اسلامی مواجه شد، همین مسئله می‌تواند مانع استمرار تحریم‌ها و تهدیدها علیه کشور بشود، همان‌طور که شاهد تغییر مواضع عربستان نسبت به ایران بودیم و آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشور نیز از دیگر آثار اتحاد و حضور مردم است.

حسینی آرای مردم را از عوامل حل مشکلات کشور برشمرد و تصریح کرد: آرا مردم مجلس را قوی خواهد کرد و می‌تواند حلال مشکلات کشور باشد، آرای قوی مردم می‌تواند پشتوانه مجلس باشد و مردم باید در عرصه تصمیم‌گیری نیز یاری‌رسان مجلس باشند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به نقش مردم در پشتیبانی دولت و مجلس عنوان کرد: مردم به‌خاطر درک خود از وظیفه شرعی و دینی و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی در انتخابات شرکت خواهند کرد؛ اما برخی ممکن است به‌خاطر مشکلاتی که وجود دارد در این امر مهم و سرنوشت‌ساز شرکت نکنند.

دولت در مسیر رونق اقتصادی کشور است

وی با بیان اینکه دولت در حال رونق بخشیدن به اقتصاد کشور است، اظهار کرد: فاز ۱۱ پارس جنوبی در نقطه مرزی کشور افتتاح شده است. در حال تقویت ترانزیت در کشور هستیم تا بتوانیم از این طریق به دستیابی کشور به درآمدهای پایدار کمک کرده باشیم.

حسینی از آماده به بهره‌برداری بودن سه پروژه عظیم پتروشیمی در بوشهر خبر داد و گفت: مجتمع آب‌شیرین‌کن انرژی اتمی هم که در فاز اول آن آب شرب برای ۳۰۰ هزار نفر تأمین می‌شود از پروژه‌های عظیم دیگری است که در استان بوشهر در نظر گرفته شده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزایش درآمد کشور را عامل بهبود زندگی و اقتصاد جامعه عنوان کرد و افزود: با گسترش فرصت‌های شغلی اقتصاد جامعه توسعه پیدا خواهد کرد، به‌واسطه طرح‌های اشتغال‌زایی دولت امروز نرخ بیکاری دو درصد نسبت به قبل کاهش داشته است و حتی برخی شهرها به‌قدری توسعه اشتغال داشته‌اند که اکنون مشغول جذب نیروی کار و مهاجرپذیر شده‌اند.

۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت دارند

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در این شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند، این افراد که نخبگان کشور محسوب می‌شود از جمله کسانی هستند که در کشور به آنها به‌درستی توجه نمی‌شد، ولی امروز به‌واسطه حمایت‌های دولت و شخص رئیس‌جمهور از نخبگان و طرح‌هایی که نخبگان ارائه می‌دهند، این طرح‌ها به محصول تبدیل می‌شوند و تولید خواهند شد و بازار فروش خوبی هم در کشور و خارج از کشور پیدا خواهند کرد.

حسینی بر ضرورت حمایت همه دستگاه‌ها از طرح‌های نخبگانی و دانش‌بنیان تأکید کرد و افزود: مجموعه اقداماتی که در کشور در حال انجام است کشور را به سمت شرایط اقتصادی بهتر خواهد برد.

دولت قبل همه چیز را معطل کرنش در برابر غرب کرده بود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: زمانی که آقای رئیسی در نیمه مرداد سال ۱۴۰۰ کار را شروع کرد حتی در پرداخت حقوق کارکنان نیز با کسری بودجه مواجه بودیم، بعضی ادعا می‌کردند چون FATF را نپذیرفتیم امکان فروش نفت نداریم، امکان واردات واکسن نیز وجود ندارد و غرب‌گرایان تنها راه نجات کشور را کرنش در برابر خواسته‌های دشمنان و ادامه‌دادن برجام را راه‌حل مشکلات می‌دانستند و با همین بهانه‌ها کشور را هشت سال معطل کرده بودند.

وی به دستاوردهای دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف در سطح داخلی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی ۲۵ سفر استانی نتیجه‌بخش داشته است و ۲۲۲ سند همکاری در این دولت امضا شده و شاهد هستیم که طرح‌های مختلف یکی پس از دیگری در حال عملیاتی و اجرایی‌شدن هستند.

حسینی تلاش‌های دشمنان برای ناامیدسازی و کاستن از توان کشور را شکست‌خورده دانست و تصریح کرد: مشکلات کشور به‌خوبی شناسایی شده و یکی پس از دیگری در حال حل‌کردن آنها هستیم، رهبر معظم انقلاب شاهد هستند که چه اقداماتی در حال انجام‌شدن است و رئیس‌جمهور معتقد است که هر مسئله راه‌حلی دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اغتشاشات سال گذشته، عنوان کرد: اگر به تشریح دستاوردها و اقدامات مؤثر دولت برای حل مشکلات و همچنین عوامل و ریشه مشکلات برای جامعه بپردازیم مردم قانع شده و با دولت همراهی می‌کنند.

وی عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان شانگهای، بریکس و دیگر موفقیت‌های کشور در عرصه دیپلماسی را نشان‌دهنده توان دولت سیزدهم برشمرد و اظهار کرد: عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا امکان واردشدن محصولات کشور ما به کشورهای این منطقه بدون نیاز به پرداخت گمرکی را فراهم آورده است و همه این تعاملات و دستاوردهای بین‌المللی در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها است.