فرماندهان و کارکنان نظامی قرارگاه عملیاتی «لشکر ۲۸پیاده» ارتش کردستان با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان دیدار کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، فرماندهان و کارکنان نظامی قرارگاه عملیاتی “لشکر ۲۸ پیاده” ارتش کردستان بعد از ظهر امروز به‌مناسبت فرا رسیدن ۱۹بهمن، روز تجدید میثاق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران […]

فرماندهان و کارکنان نظامی قرارگاه عملیاتی «لشکر ۲۸پیاده» ارتش کردستان با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، فرماندهان و کارکنان نظامی قرارگاه عملیاتی “لشکر ۲۸ پیاده” ارتش کردستان بعد از ظهر امروز به‌مناسبت فرا رسیدن ۱۹بهمن، روز تجدید میثاق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های بنیانگذارکبیر انقلاب امام راحل(ره) و تحکیم بیعت با فرمانده معظم کل قوا بانماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در این دیدار روز ۱۹ بهمن را به ارتش و کارکنان غیور نیروی هوایی تبریک گفت و اظهار داشت:ارتشیان زحمتکشان عرصه ایثار و فداکاری هستند.
وی به خاطراتی از حضور خود در ارتش پرداخت و افزود:اوایل دوران طلبگی وکارتبلیغی و فرهنگی را سال ۶۱ در عملیات رمضان در اهواز و خرمشهر از ارتش آغاز کرده‌ و همواره به آن روزها افتخار می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه «معنویت» یکی از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد:قبل از انقلاب معنویت در ارتش گفتمان نبود اما هم‌اکنون ساری و جاری و باید هموارهحفظ و ارتقا یابد؛تا زمانی که نفس می‌کشیم نماز اول وقت، عبادت با معنویت و سحرخیزی و ایمان را غنیمت شمرده و فرصت‌ها را از دست ندهیم.

وی «فداکاری مقدس» را از دیگر ویژگی‌های بارز ارتشیان خواند و گفت: بعد از انقلاب فداکاری و جانفشانی در این مجموعه تقدس پیدا کرد،فداکاری برای یک امر مقدس که متصل به پروردگار متعال است، لذادر نظام ولایت فقیه همه باید اینگونه و طوری با مردم برخورد کنیم که بعد از اتمام دوران مسئولیت‌ها،همچنان احتراممان محفوظ بماند.
حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی «نظم و انظباط کاری و وجدان در عمل» را از دیگرویژگی‌های بارز ارتش کشور عنوان کرد و بیان داشت: بعد از انقلاب ارتش خشنودی خدا و خلق را در نظر گرفته و این یک واقعیت است چراکه قبل از انقلاب رژیم ارتش را در مقابل مردم قرار داداماامروز قوای نظامی ما در صدد نظم و امنیت اجتماعی و خدمت به خلق و خدا هستند.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور همواره در خدمت و جزئی از مردم هستند، عنوان کرد: لباس نیروهاینظامی و انتظامی مقدس، نظم‌بخش و آرامش‌بخش است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در پایان به بازگویی روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و یادآور شد: «العبودیه بذلالکل» عبودیت و بندگی این است که انسان همه چیزش را در راه خدا بدهدکه خوشبختانه قوای نظامی و انتظامی کشور در این زمینه پرچمدارش حضرت سیدالشهدا(ع) و این مسیر را طی می‌کنند.

امیر سرتیپ دوم حمیدرضا رحمت‌پور،فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده ارتش استان کردستان نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک دهه مبارک فجر و فرارسیدن ۱۹ بهمن ماه به همه همکاران خود اظهار داشت: خدمات ارتش در طول ۴۳سال اخیر بر کسی پوشیده نیست و تقدیم ۴۸ هزار لاله گلگون کفن ارتش جمهوری اسلامی برای تثبیت انقلاب، نمونه‌ای از وفاداری این مجموعه به نظام است.
وی با بیان اینکه نیروهای ارتش برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند، گفت: ارتش کردستان با تقدیم سه هزار و ۵۰۰ شهید و ۱۲ هزار و ۷۰۰ جانباز دَین خود را کشور و انقلاب اسلامی ادا کرده و بعد از بحران‌های بعد از انقلاب همواره داوطلبانه و عاشقانه در خدمت مردم بوده‌ایم.

امیررحمت‌پور بیان کرد: نیروهای ارتش کردستان به سوریه اعزام و در مقابل دشمنان جنگیدند و از دست مبارک شهید سلیمانی هم تشویقی گرفته‌اند و افسران روسیه را آموزش داده‌اندکه باعث خوشحالی حاج قاسم شده و این افتخار بزرگی برای ماست.
وی افزود: نیروهای ارتش در بحران‌های مختلفی همچون سیل و زلزله چندسال اخیر در کشور در کنار مردم بوده‌اند و در بارش برف اخیر در سنندج و مریوان ظرفیت‌هایمان را برای خدمت‌رسانی به مردم و توزیع آرد به نانوایی‌ها پای کار آوردیم.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده ارتش استان کردستان با یادآوری اینکه همواره در حال آماده‌باش و آمادگی خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌هایمان را داریم، اظهار کرد: امیدوارم خدمات این مجموعه رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد و امروز بار دیگر به آرمان‌های نظام و رهبری لبیک گفته و تا آخرین قطره خون و نترس و شجاع در برابر دشمن و در بین خودمان فروتن، بی‌ادعا و بی‌منت هر جایی که نیاز باشد، آماده جانفشانی برای مردم هستیم.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان