چارلز میشل رئیس شورای اروپا گفت، اتحادیه اروپا نباید ساده لوح باشد اما باید از تقابل با چین خودداری کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از آناتولی، چارلز میشل رئیس شورای اروپا و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا (EC) جمعه شب پس از دومین روز برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل […]

چارلز میشل رئیس شورای اروپا گفت، اتحادیه اروپا نباید ساده لوح باشد اما باید از تقابل با چین خودداری کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از آناتولی، چارلز میشل رئیس شورای اروپا و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا (EC) جمعه شب پس از دومین روز برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل بلژیک در کنفرانس خبری تاکید کرد: گفت‌وگوی رهبران اتحادیه اروپا نشان‌ دهنده اراده بسیار روشن برای پرهیز از ساده‌لوحی در رابطه با نحوه تعامل با چین است در عین حال ما هرگز نمی‌خواهیم وارد تقابل سیستماتیک با این کشور شویم.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا نیز در این کنفرانس خبری گفت که چین به ماموریت خود برای تثبیت سلطه‌اش در شرق آسیا و نفوذ در سطح جهانی ادامه می‌دهد.

وی با یادآوری اینکه مسکو و پکن در ماه فوریه سال‌جاری میلادی و کمی پیش از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، «شراکت بدون محدودیت» را اعلام کردند، اظهار داشت: این تحولات، روابط اتحادیه اروپا و چین را تحت تأثیر قرار خواهد داد. بدیهی است که ما باید در مورد وابستگی‌های خود بسیار هوشیار باشیم.

رئیس کمیسیون اروپا از اتحاد و حمایت گسترده از نقشه راهی که در خلال نشست رسیدگی به بحران انرژی ارائه شد، استقبال کرد، اگرچه رهبران اتحادیه اروپا نتوانستند در مورد تعیین سقف قیمت گاز طبیعی به توافق برسند.

فون در لاین گفت، در روز اول این نشست بحران انرژی بررسی شد و روز دوم نیز در مورد اوکراین و چین متمرکز بود.

اتحادیه اروپا دیروز (جمعه) در تصویب بسته پیشنهادی درباره بحران انرژی ناکام ماند.

رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در تصویب بسته جدید اقدامات پیشنهادی کمیسیون اروپا (EC) برای مبارزه با بحران انرژی، از جمله پیشنهادات برای ایجاد «کریدور پویا قیمت گاز» ناکام ماندند.

آنها فقط «دستورالعمل‌های استراتژیک» را به کمیسیون اروپا و شورای اتحادیه اروپا برای توسعه بیشتر این پیشنهادها ارایه دادند. این همان چیزی است که چارلز میشل رئیس شورای اروپا پس از بیش از ۱۰ ساعت بحث در این اجلاس، از آن به‌عنوان یک «توافق» نام برده بود.