«علی ابوشاهین» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد یکشنبه در واکنش به توافق آتش‌بس بین گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی گفت که اراده فلسطین بر اشغالگران پیروز شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از المسیره، «علی ابوشاهین» افزود: آنچه امروز اتفاق افتاد پیروزی اراده فلسطین است و ما آن را به شهدای […]

«علی ابوشاهین» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد یکشنبه در واکنش به توافق آتش‌بس بین گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی گفت که اراده فلسطین بر اشغالگران پیروز شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از المسیره، «علی ابوشاهین» افزود: آنچه امروز اتفاق افتاد پیروزی اراده فلسطین است و ما آن را به شهدای فلسطین تقدیم می‌کنیم.

وی گفت: جنبش جهاد اسلامی با حمایت مردم، محور مقاومت و مردم آزاده فلسطین در مقابل دشمنی که پایتخت‌های عربی را طی چند ساعت اشغال می‌کرد، ایستاد.

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی اضافه کرد: نتانیاهو با غرور مدعی شد و گفت که زیر ساخت نظامی جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار خواهد داد، جنبش جهاد اسلامی به او می‌گوید که او دروغگو است و وضعیت مقاومت خوب است.

ابوشاهین با بیان اینکه دشمن نتوانست جنبش جهاد اسلامی را که پشتیبان مردم در کرانه باختری است، شکست دهد بر وحدت میدان‌های نبرد تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه توافق آتش بس مشابه توافق آوریل ۱۹۹۶ در لبنان است که بر دشمن تحمیل شد برای اینکه از حمله به غیرنظامیان خودداری کند، خاطرنشان کرد: این جنبش منافع مردم فلسطین را در نظر گرفته است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی همچنین گفت: ما در توافق آتش‌بس، منافع ملت خود را مد نظر قرار دادیم و به شرطی به توافق پایبند هستیم که دشمن به غیر نظامیان حمله نکند و اگر برخلاف آن عمل کند ما این توافق را منحل خواهیم کرد.

ابوشاهین در ادامه با بیان اینکه توقف سیاست ترور خواسته جهاد اسلامی بوده است، گفت: ما فقط درباره پایان این دور از درگیری سخن می‌گوئیم و این توافق سازش با دشمن نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این دور، سرایا القدس موشک‌ها را شلیک می‌کرد ولی گروه‌های مقاومت هم پشتیبانی می‌کردند، افزود: دشمن به دنبال اختلاف بود ولی مقاومت با آگاهی خود، مواضع را یکسان کرد.

ابوشاهین در پایان گفت: موشک مشخصه مقاومت است و به دشمن پیام می‌دهد که آماده مقابله با هرگونه تجاوز دیگری است.

منابع خبری شنبه شب از آغاز اجرای توافق آتش‌بس در ساعت ۲۲ به وقت محلی بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر خبر دادند.

در همین رابطه الجزیره گزارش داد، تنها دقایقی پس از زمان آغاز اجرای توافق آتش بس، آژیر خطر حملات موشکی در شهرک‌های صهیونیستی غلاف غزه به صدا درآمد.

محمد الهندی از رهبران جنبش جهاد اسلامی به الجزیره گفت: توافق آتش بس شامل توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان، افراد و منازل است.

وی افزود: ما نقاط قوت و توانایی‌هایی داریم که به ما امکان می‌دهد با حملات مقابله کنیم و ضمانت واقعی اتحاد ما در برابر (رژیم) اسرائیل است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد، گروه‌های فلسطینی تاکنون یک هزار و ۲۳۴ موشک از غزه به سوی اهداف اسرائیلی شلیک کرده‌اند و ارتش این رژیم نیز از ابتدای تحولات اخیر تاکنون به ۳۷۱ هدف در غزه حمله کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۲۳۴ موشک شلیک شده توسط گروه‌های فلسطینی، ۹۷۶ موشک از مرز غزه عبور کرده و وارد سرزمین‌های اشغالی شده است.

پیشتر رسانه‌های عبری‌زبان اعتراف کرده بودند که جنبش جهاد اسلامی با پرتاب یک هزار و ۲۰۰ موشک، دو میلیون اسرائیلی را به پناهگاه‌ها فرستاد و زندگی آنها را مختل کرده است.