با حضور خادمان و پرچم بارگاه مقدس امام رضا (ع)، صحن شورای اسلامی شهر اصفهان به عطر رضوی معطر شد. به گزارش خبرنگار ایمنا، در آستانه میلاد با سعادت حضرت علی‌بن‌موسی الرضا (ع)، جمعی از خادمان بارگاه مقدس امام رضا (ع) در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حضور پیدا کردند تا جلسه امروز متبرک به نام امام رئوف […]

با حضور خادمان و پرچم بارگاه مقدس امام رضا (ع)، صحن شورای اسلامی شهر اصفهان به عطر رضوی معطر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آستانه میلاد با سعادت حضرت علی‌بن‌موسی الرضا (ع)، جمعی از خادمان بارگاه مقدس امام رضا (ع) در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حضور پیدا کردند تا جلسه امروز متبرک به نام امام رئوف (ع) شود.

در ابتدای نشست امروز، همراه با مرثیه‌خوانی و مدیحه سرایی خادمان رضوی، پرچم بارگاه منور امام رضا (ع) نیز در صحن شورای اسلامی شهر گردانده شد.

لزوم گسترش نگاه فرهنگی در جامعه

حجت‌الاسلام مهدی زحمتکش، نماینده کاروان زیر سایه خورشید در این جلسه اظهار کرد: در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید همراه با این کاروان در شش استان حضور پیدا کردیم و برنامه‌های زیادی در شهرها و روستاهای کشور اجرا شده است؛ از روز پنجشنبه نیز در قالب دو کاروان زیر سایه خورشید، هر کدام متشکل از دو خادم، مداح، روحانی و مبلغ در استان اصفهان حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: انگیزه اولیه این کاروان، گسترش حرم مطهر رضوی به سراسر پهنه کشور است، زیرا در هر نقطه‌ای که باشیم، ارتباط قلبی ما با امام رئوف برقرار می‌شود؛ او صدای ما را می‌شنود و ناگفته‌های ما را می‌داند، لذا این انگیزه اولیه زیر سایه خورشید در ۱۶ سال اخیر بوده است.

نماینده کاروان زیر سایه خورشید با بیان اینکه امسال این کاروان یک انگیزه محوری نیز دارد، گفت: شعار امسال کاروان «جمعمان جمع است زیر پرچمت» است، به این معنی که ما با اختلاف سلیقه‌ها و گرایش‌ها یک نقطه محوری داریم و آن جمع شدن زیر پرچم امام رضا (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: در روایتی از امام رضا (ع) آمده است محبوب‌ترین راه برای نزدیک شدن به درگاه پروردگار عالم، دو گام است؛ نخست، گامی است که یک مؤمن برای تقویت بنیادها و صف مؤمنان برمی‌دارد و دوم گامی است که انسان برای نزدیک کردن قلوب مؤمنان به هم برمی‌دارد؛ گامی که شورای اسلامی شهر اصفهان امروز برداشت و از دختران نخبه تجلیل کرد نیز در همین راستا است.

حجت‌الاسلام زحمتکش با بیان اینکه کلمه ولاء ۷۰۰ بار در قرآن آمده است، تصریح کرد: تکلیف اساسی ما نگاه فرهنگی است، جمهوری اسلامی یعنی یک نگاه فرهنگی، لذا تک‌تک ما امروز در جامعه بابت این موضوع تکلیف برعهده داریم.

نماینده کاروان زیر سایه خورشید گفت: در هر نقطه‌ای که در این جامعه حضور داریم باید ولای اجتماعی را گسترش دهیم، در این راستا سعی ما این است که در کاروان زیر سایه خورشید این موضوع را تحقق بخشیم.