پایان گازرسانی به شهرستان مریوان در چناره/ بنیاد علوی طرح های محرومیت‌زدایی در مریوان اجرا می‌کند/افتتاح درمان ناباوری سطح ۲ بیمارستان بوعلی مریوان جشن پایان گاز رسانی در ۱۷ روستای باقی‌مانده شهرستان مریوان، در روستای چناره، با حضور استاندار کردستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه روز […]

پایان گازرسانی به شهرستان مریوان در چناره/ بنیاد علوی طرح های محرومیت‌زدایی در مریوان اجرا می‌کند/افتتاح درمان ناباوری سطح ۲ بیمارستان بوعلی مریوان

جشن پایان گاز رسانی در ۱۷ روستای باقی‌مانده شهرستان مریوان، در روستای چناره، با حضور استاندار کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه روز چهارشنبه و همزمان با نیمه شعبان،در آیین طرح گازرسانی به شهر کوچک چناره، جشن پایان گازرسانی به شهرستان مریوان را افتتاح کرد.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه قرار است مناطق سرشیو و کوماسی مریوان به قطب خدمات محرومیت‌زدایی بنیاد علوی در کردستان تبدیل شود،گفت:خدا شاکریم که امروز شهر چناره با تلاش شرکت گاز و دستگاه‌های دیگر از جمله فرمانداری از گاز بهره‌مند شد که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: برای نصب هر علمک ۴۵ میلیون تومان هزینه شده است و این در حالی است در استانی مانند خوزستان با وجود اینکه در نزدیکترین منابع گازی کشور هستند، هنوز روستاهای بدون گاز وجود دارد، اما در استان کردستان، حتی نقاط صفر مرزی استان از نعمت گاز برخوردار است، که این مهم نشان دهنده تلاش و زحمات شبانه روزی نیروهای جهادی شرکت گاز استان است.

استاندار کردستان در ادامه سفر خود به مریوان،مرکز تخصصی درمان ناباوری سطح ۲ بیمارستان بوعلی مریوان با هزینه تجهیز ۲۰ میلیارد ریال را افتتاح و در ادامه سه واحد مسکونی پزشکان متخصص بیمارستان بوعلی را نیز با هزینه ۲۵ میلیارد ریال افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان نیز در آیین بهره‌برداری از طرح گازرسانی به شهر چناره و ۱۷ روستای بخش سرشیو و کوماسی مریوان گفت: در ۲ سال گذشته عملیات اجرای بیش از ۵۰ کیلومتر خط فشار قوی از میدان نوروز مریوات شروع شد و با تغییر سایز به سمت سقز و بانه ادامه یافت.

فعله‌گری ویژگی این خط لوله را همپوشانی شبکه گاز سه شهرستان مریوان، سقز و بانه در مواقع بحرانی عنوان کرد و افزود: یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، گازرسانی به چناره و ۹۵ روستا بود که در مجموع ۲۳۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

فعله گری گفت:عملیات اجرایی گازرسانی به ۶۰ روستای دیگر آغاز شده که تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.