شبکه سی ان ان از طرح دولت فرانسه برای انتقال بی خانمانهای پاریس به مناطق حاشیه‌ای شهر در راستای آمادگی پایتخت این کشور برای برگزاری بازیهای المپیک ۲۰۲۴ خبر داده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، شبکه سی ان ان از طرح دولت فرانسه برای جابجایی بی خانمانهای شهر پاریس و انتقال […]

شبکه سی ان ان از طرح دولت فرانسه برای انتقال بی خانمانهای پاریس به مناطق حاشیه‌ای شهر در راستای آمادگی پایتخت این کشور برای برگزاری بازیهای المپیک ۲۰۲۴ خبر داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، شبکه سی ان ان از طرح دولت فرانسه برای جابجایی بی خانمانهای شهر پاریس و انتقال آنها به حومه و مناطق حاشیه‌ای شهر خبر داد.

براساس این گزارش، منتقدان دولت می‌گویند که این طرح در راستای برگزاری المپیک ۲۰۲۴ و بخشی از آمادگی فرانسه برای برگزاری این رقابت‌های بین المللی و به منظور حفظ وجهه شهر در مقابل هواداران تیمها و ورزشکاران است.

دولت اما مدعی است که انتقال بی خانمانها به مناطق حاشیه‌ای ارتباطی به بازیهای المپیک ندارد.

به گفته منابع دولت فرانسه، پناهگاههایی برای استقرار این افراد در اطراف پاریس تاسیس شده و هر هفته دهها نفر از بی خانمانها توسط سازمانهای وابسته به شهرداری به این کمپها منتقل می‌شوند. به گفته این منابع تا کنون ۱۸۰۰ نفر از بی خانمانها و مهاجران به کمپها منتقل شده‌اند.

طبق گزارش فرانس ۲۴، بسیاری از ساکنان و شهرداران مناطق و روستاهای حاشیه پاریس که قرار است میزبان این افراد باشند از این تصمیم دولت خشمگین هستند.

بنابراین گزارش، دولت فرانسه از ماه مارس از مقامات محلی حاشیه پاریس درخواست کرده که کمپهای موقتی برای استقرار بی خانمها بنا کند.

ادعای دولت در رد ارتباط این موضوع با بازیهای المپیک در حالیست که «اولویر کلین» وزیر مسکن فرانسه پیش از این در توضیح به پارلمان فرانسه این اقدام را در آستانه برگزاری مسابقات جهانی راگبی و همچنین مسابقات سال آینده المپیک ضروری خوانده بود