برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب زریوار منجربه بهره مندی پایدار از پتانسیل های گردشگری تالاب می شود معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با فرماندار مریوان اظهار داشت: برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب زریوار منجربه بهره مندی پایدار از پتانسیل های گردشگری تالاب می شود و […]

برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب زریوار منجربه بهره مندی پایدار از پتانسیل های گردشگری تالاب می شود

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با فرماندار مریوان اظهار داشت: برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب زریوار منجربه بهره مندی پایدار از پتانسیل های گردشگری تالاب می شود و همچنین شیوه های رونق کسب و کار منطبق با اهداف این برنامه در منطقه، بدون آسیب به اکوسیستم مهم زریوار را به وجود می آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر مجتبی ذوالجودی از تخصیص اعتبار مورد نیاز برای اجرای برنامه زیست بومی تالاب زریوار و احیا و حفاظت از آن خبرداد و افزود:برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب بین المللی زریوار با هدف کاهش و بر طرف کردن چالش های کنونی تالاب، ممانعت از تخریب و ورود آلاینده ها به این تالاب تهیه شده و اجرای آن در دستور کار سازمان قرار دارد.
وی تصریح کرد: تالاب زریوار یکی از حساسترین تالاب های کشور برای سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می رود و با کمک صندوق ملی محیط زیست و البته استفاده از تخصص و پای کار بودن تمامی مسئولان استانی ذیربط با هدف پایداری، صیانت و رونق بیشتر این تالاب بین المللی تلاش می کنیم.

در ادامه سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان خاطرنشان کرد: تالاب بین المللی زریوار متعلق به شخص یا فرد و گروه خاصی نیست و این اکوسیستم طبیعی هویت فرهنگی و اجتماعی کشور بویژه مردم مریوان و استان به شمار می آید و تمامی اقدامات این اداره در چارچوب قانون و مقررات برای حفاظت از تالاب برای نسل های حاضر و آینده است.

اقبال حمیدی ادامه داد: حفاظت محیط زیست کردستان، با تمام توان پای کار در راستای از بین بردن عوامل تهدید بوده و تقویت پتانسیل های تالاب را در دستور کار قرار داده که در این میان مسئولیت پذیری مسئولان و مدیران مرتبط ضروری است.

وی تأکید کرد: مدیریت تالاب همانطور که مشخص است متولی اصلی آن سازمان حفاظت محیط زیست است و می طلبد ارگان های ذیربط هم طبق برنامه های مؤظفی مندرج در برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار و تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست اقدامات اجرایی خود را انجام دهند.
فرماندار شهرستان مریوان نیز در این دیدار گفت: حمایت و حفاظت از محیط زیست یک وظیفه است و قطعاً مجموعه فرمانداری از هیچگونه حمایت و همکاری با حفاظت محیط زیست دریغ نخواهد کرد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان