اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان سهم عمده ای در ترویج و گسترش عفاف و حجاب داشته است علی اصغر دریایی در یکصدوشانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری سهم عمده ای در ترویج وگسترش عفاف و حجاب در […]

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان سهم عمده ای در ترویج و گسترش عفاف و حجاب داشته است

علی اصغر دریایی در یکصدوشانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری سهم عمده ای در ترویج وگسترش عفاف و حجاب در جامعه داشته است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی در یکصدوشانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و رئیس شورا و اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان و نایب رئیس شورا  و سایر اعضای جلسه در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در استان امروز صبح ۷خرداد ماه ۱۴۰۲برگزار شد، اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری سهم عمده ای در ترویج وگسترش عفاف و حجاب در جامعه داشته است.

وی افزود: برنامه های ارزشی از جمله جایزه شهیده فاطمه اسدی، همایش منطقه ای شعر مرد میدان به یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، اکران همزمان چهل ویکمین جشنواره فیلم فجر و جشن یاس نبوی به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) که با تجلیل از بانوان موفق در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و کارآفرینی از جمله مهمترین این برنامه ها بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: حجاب یک ضرورت شرعی و اصول عملی جمهوری اسلامی و از پایه های تمدنی و بنای حیاتی خانواده است که هیچ گونه تساهل وتسامحی در آن پذیرفته نیست.

ایشان ضمن اشاره به برنامه های فرهنگی وهنری در راستای نشاط اجتماعی تصریح کرد: مراقب باشیم موضوع حجاب منجر به دو قطبی شدن و شکاف در جامعه نشود و موجبات اختلاف و دو بهم زنی میان مومنین و نیروهای انقلابی نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: در صورتی که نگاه و دیدگاه های ما با منظومه رهبری تنظیم نشود مسئله حجاب و بسیاری دیگر از مسائل و مشکلات موجود حل نخواهد شد.

وی کشف حجاب را از سوی برخی ناشی از ندانم کاری دانستند و خاطرنشان کردند: پشت پرده بی حجابی کسانی قرار دارند که در صدد نابودی همه مظاهر اسلامی و دینی ملت هستند، بایستی برای این نوع رفتارها و متناسب زیست بوم کردستان برنامه های فرهنگی و هنری تدارک دیده شود.

مدیرکل پیشنهادات کرد: برای تقویت عفت در جامعه فضایل اخلاقی را  ترویج کنیم تا بدحجابی رفع شود، زبان گفتگو و تعامل را نهادینه و در اقناع نسل جوان با کار ایجابی و تبلیغی زمینه های رشد عفت و پاکدامنی را ترویج کنیم.

وی در پایان عرایض خویش گفت: محیط اداری دستگاه های اجرایی را از هر لحاظ سالم نگهداریم و با همدلی و همراهی مجموعه های اداری و نهادهای حاکمیتی جامعه ای عاری از منکر بوجود آوریم.