ویژه‌برنامه ملی روایت مادری با نقد و بررسی کتاب «لبخند مادرانه» و تقدیر از خانواده شهدا در اصفهان برگزار شد. به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، نشست «روایت مادری» با نقد و بررسی کتاب «لبخند مادرانه» اثر اشرف سیف‌الدینی با حضور حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئولان و […]

ویژه‌برنامه ملی روایت مادری با نقد و بررسی کتاب «لبخند مادرانه» و تقدیر از خانواده شهدا در اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، نشست «روایت مادری» با نقد و بررسی کتاب «لبخند مادرانه» اثر اشرف سیف‌الدینی با حضور حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئولان و جمعی از شاعران حوزه دفاع مقدس در اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام معتمدی در این مراسم با تبریک فرارسیدن ماه ذی‌الحجه، اظهار کرد: در آیات ۶۳ و ۶۴ سوره مبارکه فرقان ۱۲ صفت از صفات ویژه «عباد الرحمن» بیان شده است و خداوند بندگان خوب خود را در این آیات معرفی می‌کند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با اشاره به بعضی از صفات بندگان خوب خدا گفت: عبادالرحمن کسانی هستند که در زمین با تواضع راه می‌روند که مصداق این صفت، پیامبران، ائمه اطهار و شهدا هستند.

به گفته وی، انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا اقتدار و عظمت خود را در جهان به دست آورده است و تکریم مادران بزرگوار شهدا وظیفه‌ای تردیدناپذیر است.

اشرف سیف‌الدینی، نویسنده کتاب «لبخند مادرانه» نیز در این نشست گفت: این کتاب ماحصل دوستی‌ها و همدلی با مادران شهدا است. «لبخند مادرانه» روایت سیره و سبک زندگی مادرانی است که عاشقانه زندگی کردند و عارفانه درس اخلاق به کودکانشان دادند. نقش مادران شهدا در دفاع مقدس کمتر از رزمندگان نیست.

وی ادامه داد: واژه «روایت مادری» بسیار پرمفهوم است. خاطرات و روایت‌های مادران رزمنده گنجینه ارزشمندی است که با ثبت این خاطرات، سیره شهدا و ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده منتقل می‌شود.

محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان نیز در این نشست ضمن تشکر از برگزاری جلسه و ابراز امیدواری برای تداوم چنین برنامه‌هایی، افزود: شهدا در همه عرصه‌های زندگی الگو هستند. زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه معنوی ما است که انسان‌های بزرگ با نوشتن سیره زندگی شهدا به این وظیفه جامه عمل پوشانده‌اند.

وی ادامه داد: در سایه تعامل و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان، باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پرداخت.

سرهنگ محمد رضایی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه استان اصفهان ۲۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: هنگامی که سخن از قهرمانی‌های رزمندگان و شهدا می‌شود، باید یادآوری کنیم که در دامن پر مهر مادران، چنین دلاورانی تربیت شده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون شهدا در میان ما نیستند اما وجود مادران شهدا، سراسر خیر و برکت است و امیدواریم خداوند به همه توفیق دهد که راه شهدا را بشناسیم و ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) در این نشست ضمن تأکید بر برگزاری چنین جلساتی، به بیان خاطراتی از مادران و همسران شهدا و همچنین شهید سردار حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

مادر شهیدان امینی‌نور و مادر شهیدان امین‌پور نیز در این نشست بخشی از خاطرات فرزندان خود را روایت کردند.

آزاده سالمی، شاعر نیز در این مراسم به شعرخوانی پرداخت و ادامه داد: «مادرت غرق حیرت و اندوه / قاب عکس تو را بغل کرده است / پدرت روی تخت خوابیده / مدتی می‌شود عمل کرده است / چشم‌هایش هنوز کم سویند / باز هم سرفه می‌کند اما / زیر لب عاشقانه می‌گوید / یا علی یا حسین یا زهرا / خنده‌هایش همیشه مصنوعی / گریه‌اش دردناک و طولانی است / او زن روزهای ناآرام / او زن روزهای طوفانی است / از تو با یک پلاک می‌سازد / زن تنهای بی‌قراری و درد / با نگاهش مداوم می‌گوید / پسر نازنین من برگرد / آخر روزهای پاییزی / آفتابش غروب خواهد کرد / در گلوی ترنم هر ابر / بغض تلخی رسوب خواهد کرد / تا بفهمی که داغ یعنی چه / مادر یک شهید باید بود / امتحان داد و استقامت کرد / عاشق و روسپید باید بود»