بودجه مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه ۲۲ درصد افزایش یافت در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت فولاد مبارکه، بودجه مسئولیت اجتماعی این شرکت با موافقت اکثریت آرای سهامداران ۲۲ درصد افزایش یافت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه چهارشنبه ۲ اسفند ماه با […]

در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت فولاد مبارکه، بودجه مسئولیت اجتماعی این شرکت با موافقت اکثریت آرای سهامداران ۲۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه چهارشنبه ۲ اسفند ماه با حضور ۶۵.۶۴ درصد از سهامداران و با موضوع تصمیم‌گیری در خصوص افزایش بودجه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در سال ۱۴۰۲، تصمیم‌گیری در خصوص تأسیس صندوق سرمایه گذاری تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، جهت حمایت معیشتی از مشارکان صندوق بازنشستگی فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) برگزار شد.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این مجمع با بیان اینکه در این دوره یکی از رویکردهای اصلی ما در همه حوزه‌ها بحث نوآوری بوده است، اظهار کرد: در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز به عنوان یک حوزه تأثیرگذار که انتظارات از فولاد مبارکه زیاد است، سعی کردیم رویکرد جدید و نوآورانه داشته باشیم.

وی افزود: چنانچه گزارش سال‌های گذشته فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت اجتماعی را رصد کنید، بیش از هر چیزی توزیع بسته‌های حمایتی و کمک در بحران‌ها و محرومیت‌زدایی را داشتیم اما در این دوره جریان‌سازی کردیم و توانمندسازی و جلب مشارکت همه ذی‌نفعان را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: ما با منابعی که در اختیارمان بود و همچنین با مشارکت دیگر نهادها چند برابر سال‌های قبل در حوزه مسئولیت اجتماعی تأثیرگذار بوده‌ایم چرا که با ورود به موضوع توانمندسازی برای هر منطقه سند پیشرفت و آبادانی مبتنی بر استعدادها، ظرفیت‌ها، مشکلات، بحران‌ها و محدودیت‌های هر منطقه را تهیه کردیم و پس از آن به سمت آموزش پیش رفتیم.

وی اضافه کرد: برای مثال در یک منطقه که سند پیشرفت بر اساس کشاورزی داشت، با توجه به آموزش‌های ارائه شده و توزیع بذر اصلاح شده شاهد افزایش ۱۰ درصدی راندمان کشاورزی در این منطقه بوده‌ایم.

طیب‌نیا با اشاره به آموزش حدود ۲۶۰ نفر از زنان یکی از روستاهای شرق اصفهان در خصوص بافت فرش و در اختیار قراردادن مواد اولیه و تجهیزات برای آنها و خرید تضمینی تولیدات آنها، اضافه کرد: هدف ما افزایش درآمد مردم و خارج شدن آنها از محرومیت به شیوه توانمندسازی بوده است.

وی با بیان اینکه فعال‌سازی هنرستان‌های منطقه‌ای و تجهیز آنها، تجهیز بیمارستان‌های مناطق محروم، کمک به تهیه جهیزیه، کمک به تکمیل مسکن محرومان، ساخت ورزشگاه و مراکز فرهنگی در مناطق محروم با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و گروه‌های جهادی از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه است، ادامه داد: باید توجه داشت که ما اقداماتی را انجام داده‌ایم که پیشنهاد شده در سطح ملی به عنوان الگو معرفی شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به اقدامات در دستور کار و همچنین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درخواست افزایش ۲۲ درصدی بودجه مسئولیت اجتماعی را داریم و از سهامداران می‌خواهیم که با این میزان افزایش موافقت کنند.

گفتنی است بودجه مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه یک هزار میلیارد تومان بود که با موافقت اکثریت سهامداران حاضر در این مجمع با افزایش ۲۲ درصدی به یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

طیب نیا در ادامه در خصوص تأسیس صندوق سرمایه گذاری تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، جهت حمایت معیشتی از مشارکان صندوق بازنشستگی فولاد گفت: در مجامع مختلف سهامداران همیشه همراهی می‌کردند و مبلغی را به عنوان مساعدت برای بازنشستگان در نظر می‌گرفتند. در این راستا هیأت مدیره درخواست طرحی برای ساماندهی مساعدت‌ها داشت که ما سه طرح را پیشنهاد دادیم که آخرین آن راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری بود. این طرح در پیش مجمع ارائه و نکات دقیقی در خصوص تغییرات شکلی و تأمین بودجه آن مطرح شد که این موارد باید اصلاح شود و می‌توانیم حتی تا قبل از مجمع بعدی در صورت نیاز با برگزاری مجمع فوق‌العاده آن را به تصویب برسانیم.