کارگروه پایش کمیت با هدف بررسی و پایش وضعیت کمیت فرآورده های تولیدی در سطح استان اصفهان با حضور اعضای کارگروه تشکیل گردید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان،علی مالکی سرپرست اداره کل اظهار داشت: در بازه اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ تا نیمه اول مرداد […]

کارگروه پایش کمیت با هدف بررسی و پایش وضعیت کمیت فرآورده های تولیدی در سطح استان اصفهان با حضور اعضای کارگروه تشکیل گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان،علی مالکی سرپرست اداره کل اظهار داشت: در بازه اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ تا نیمه اول مرداد ماه ۱۴۰۲ تعداد ۲۱۳ فرآورده واحد های تولیدی استان نمونه برداری و در محل واحد تولیدی مورد آزمون قرار گرفته است که هدف از این آزمونها، پایش کمیت وزن و حجم درج شده و تصدیق اظهار اعلامی توسط تولید کننده می باشد.
وی گفت: با توجه به مصوبات شورای عالی استاندارد و اهمیت رعایت استاندارد های پیش بسته بندی در صنعت و همچنین صیانت از حقوق مصرف کنندگان و اجباری شدن دو استاندارد ملی به شماره های ۱۶۳۸۱و ۲۱۷۵۹ و الزام تولید کنندگان به اجرای این استاندارد ها، کارشناسان اداره کل به صورت هفتگی به واحدهای تولیدی مراجعه و از تولیدات دارای وزن و حجم درج شده بر نشانه گذاری نمونه برداری می نمایند که در صورت عدم انطباق کمیت فرآورده، به واحد تولیدی اخطار و در صورت تکرار به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.
مالکی بیان داشت: احتساب رواداری در محاسبه وزن فرآورده ها حذف نشده و در آزمون و نمونه برداری از فرآورده این رواداریها در نتایج آزمون لحاظ خواهد شد. با این وجود جهت شفاف سازی کمیت فرآورده تولیدی و براساس استاندارد ملی، واحدهای تولیدی می بایست رواداری را در نشانه گذاری حذف و وزن خالص یا وزن آبکشی را به طور واضح و قابل تشخیص توسط مصرف کننده بر روی کالا درج نمایند.