۲۶ بیمار مبتلا به کرونا با وضعیت وخیم در بیمارستان های فارس بستری هستند . به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۴۵ هزار و ۵۲۳ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام […]

۲۶ بیمار مبتلا به کرونا با وضعیت وخیم در بیمارستان های فارس بستری هستند .

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۴۵ هزار و ۵۲۳ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۰ هزار و ۹۴۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۱۹ هزار و ۷۵۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۲ هزار و ۸۷۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۲۵ هزار و ۷۷۲ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸ هزار و ۷۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۸۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۸۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبحتانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدیدی از فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۶۲ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۲ هزار و ۲۵۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۲ هزار و ۱۲۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۳۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۱ هزار و ۱۹۶ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۹۲۵ دُز نوبت سوم و ۱۳۱ هزار و ۶۶۷ دُز یادآور واکسن بوده است