بازار هنر شیراز اسفندماه سال جاری رسما فعالیت خود را آغاز می‌کند مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس با بیان اینکه بازار هنر شیراز با شاخص‌های جهانی صنایع دستی جاذبه جدید گردشگری می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا اول اسفند بازار هنر شیراز رسما فعالیت خود را آغاز کند.به گزارش خبرنگارپایگاه خبری شهیدیاران ، به نقل […]

بازار هنر شیراز اسفندماه سال جاری رسما فعالیت خود را آغاز می‌کند

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس با بیان اینکه بازار هنر شیراز با شاخص‌های جهانی صنایع دستی جاذبه جدید گردشگری می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا اول اسفند بازار هنر شیراز رسما فعالیت خود را آغاز کند.
به گزارش خبرنگارپایگاه خبری شهیدیاران ، به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، احمدرضا نقیب‌زاده در نشست خبری با اشاره به وجود ظرفیت‌های متنوع و گسترده گردشگری در فارس در زمینه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، درمانی، مذهبی، هنری ادبی نباید باعث غفلت از ظرفیت عظیم و معنوی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) شود، اظهار داشت: باید به این موضوع به عنوان یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های توسعه گردشگری استان توجه شود که اهمیت آن را مقام معظم رهبری در سفر به استان فارس به عنوان جنبه مضاعف گردشگری بیان فرمودند. 

وی افزود: لازمه تحقق گردشگری زیارتی در شیراز و استان فارس وجود مدیریت واحد برای برنامه‌ریزی در فعالیت‌هاست و در این برنامه‌ریزی باید مراحل و اقدام‌های عملیاتی و وظایف دستگاه‌های اجرایی مرتبط مشخص شود. در این راستا طرح زیارتی شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) تحت عنوان “سحاب” توسط شرکت توسعه گردشگری فارس تدوین شده که با حمایت استاندار، تولیت حرم مطهر احمدابن موسی (ع) و امام جمعه شیراز مراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نقیب‌زاده ادامه داد: هدف از اجرای این طرح بهره‌برداری از جنبه گردشگری زیارتی شهر شیراز با جذب مشتاقان اهل‌بیت از داخل و خارج کشور به شیراز است و اجرایی شدن این طرح قطعا منجر به رونق در بخش گردشگری مذهبی و زیارتی خواهد شد اجرایی شدن این طرح با تامین منابع از طریق منابع دولتی حمایت‌های خیرین بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های عمومی پیش‌بینی شده است. 

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس اظهار کرد: برای این طرح ساختار اجرایی با مدیریت معاون هماهنگی امور زائرین استانداری و تولیت آستان مقدس احمدابن موسی (ع) و مشارکت دستگاه‌های مرتبط، خصوصی دولتی و عمومی شکل خواهد گرفت که به صورت دائم موضوع توسعه گردشگری زیارتی در شهر شیراز را در دستور کار قرار داده و پیگیر آن خواهند بود؛ از این رو دغدغه مدیران در استان برای ارتقای شهر شیراز به جایگاه سومین حرم اهل‌بیت در چارچوب اقدام‌های عملیاتی و … حمایتی از این طرح به عوامل موثر برای توسعه گردشگری زیارتی تبدیل خواهد شد. 

نقیب‌زاده بیان کرد: در اولین مرحله هدف‌گذاری اجرای این طرح جذب یک میلیون زائر تا پایان سال ۱۴۰۴ پیش بینی شده است؛ در واقع به افرادی که مطابق طرح در شهر شیراز حضور خواهند یافت عنوان سفیران زیارت حرم مطهر احمدابن موسى (ع) لقب خواهند گرفت و برنامه ریزی‌ها به نحوی انجام خواهد شد که هر کدام از این زائرین پس از بازگشت از شهر شیراز خود سفیر و مبلغی برای ترویج فرهنگ زیارت این شهر شوند.

این مقام مسیول در استان تصریح کرد: برگزاری هفته‌های فرهنگی شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) در شهر‌های دیگر به منظور معرفی اهمیت و قداست جایگاه حرم مطهر احمد بن موسی (ع) نیز از جمله برنامه‌های دیگری است که توسط این کارگروه برنامه‌ریزی و اجرای آن پیگیری خواهد شد. 

وی در ادامه گفت: استفاده از ظرفیت شهر‌های مقدس مشهد و قم برای سفر‌های زیارتی به شیراز از جمله موضوعاتی است که باید به آن توجه شود جذب بخشی از تسهیلات سفر دستگاه‌های اجرایی و همکاری فعالان صنعت گردشگری در این استان‌ها برای سفر زیارتی به شیراز از جمله موضوعاتی است که در این طرح پیش‌بینی شده است. 

نقیب‌زاده با بیان اینکه تسهیلات سفر‌های زیارتی در غالب بودجه‌های دولت در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تخصیص اعتبارات گوناگون برای شهر شیراز نیز پیگیری خواهد شد، افزود: بازار هنر شیراز با شاخص‌های جهانی صنایع دستی جاذبه جدید گردشگری می‌شود.

وی تصریح کرد: بازار هنر در محله سر باغ در منطقه تاریخی فرهنگی و نزدیک گذر سنگ سیاه واقعه شده است؛ این بازار که دارای ۶۵ مغازه و معماری برگرفته از دوره زندیه و بازار وکیل است با مصالح سنتی ساخته شده است. 

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح بازار هنر شیراز در محور سنگ سیاه یکی از بهترین مجموعه‌های تولید و عرضه آثار هنری در پایتخت جهانی صنایع دستی در کشور فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و این مکان فرصت مناسب را برای تولیدکنندگان محصولات هنری فراهم کند تا بتوانند به صورت مستقیم تولیدات هنری خود را به گردشگران داخلی و خارجی عرضه کنند. 

نقیب‌زاده اظهار کرد: توجه به اقتصاد هنر و تقویت و تثبیت جایگاه شیراز بعنوان شهرجهانی صنایع دستی مهمترین اهداف فعالیت‌ها در این بازار خواهد بود؛ چون میبایست از این فرصت برای اشنایی جهانیان با ظرفیت‌های عظیم هنری شیراز استفاده حداکثری شود. از این رو برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای نحوه بهره‌برداری فعالیت در بازار در راستای تحقق این هدف و ایجاد جایگاه برای آن در سطح استانی، ملی و بین المللی و با مشارکت فعالان و ذینفعان صنایع دستی و گردشگری استان با مدیریت استانداری فارس انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس بیان کرد: با توجه به اینکه احداث تاسیسات زیربنایی پروژه در حال انجام است، پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا اول اسفند بازار هنر شیراز رسما فعالیت خود را آغاز کند.