تبلیغات مدیران اجرایی از یک کاندیدای خاص، موجب برکناری آنها خواهد شد رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت:تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف سازمانی را نداشته‌ایم،هر چند گزارش‌هایی از قبیل خرید فروش رای رسیده ولی هیچ کدام مستند نبوده و شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی رسیدگی خواهند کرد و هشدار خواهیم داد که چنانچه کاندیدی […]

تبلیغات مدیران اجرایی از یک کاندیدای خاص، موجب برکناری آنها خواهد شد

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت:تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف سازمانی را نداشته‌ایم،هر چند گزارش‌هایی از قبیل خرید فروش رای رسیده ولی هیچ کدام مستند نبوده و شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی رسیدگی خواهند کرد و هشدار خواهیم داد که چنانچه کاندیدی حائز اکثریت آرا باشد و تخلفش احراز شود در مرحله اعتبارنامه می‌تواند نمایندگیش لغو گردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهدی رمضانی رئیس ستاد انتخابات استان کردستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: براساس دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر ۴ مولفه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت عملیات مربوط به انتخاب را شروع کردیم و همواره تاکید ما بر صحت علنی انتخابات بود و اینکه هیچ اتفاقی نباید بر صحت و سالم بودن آن خدشه وارد کند.
وی با بیان اینکه کلید توسعه استان کردستان مشارکت گسترده در انتخابات است، گفت:دغدغه اصلی رهبر انقلاب و همه مسئولین تقویت گزینه مشارکت در انتخابات است که هر چه این پارامتر بیشتر تقویت شود قدرت چانه‌زنی نیز بالاتر خواهد رفت.
وی افزود:شاگر مشارکت سیاسی در استان کردستان عددی بالای متوسط کشوری باشد مسلماً توان مذاکرات برای دریافت اعتبارات بیشتر خواهد بود لذا لازم است که اصحاب رسانه به عنوان مراجع اطلاع‌رسانی بر این گذاره تاکید کنند.
رمضانی با بیان اینکه ۱۳۳ کاندیدای نهایی که به تفکیک ۱۱۸ نفر مرد و ۱۵ نفر خانم هستند، در ۵ حوزه انتخابیه به رقابت خواهند پرداخت،خاطر نشان کرد: تعداد کاندیداها به تفکیک شهرستان بیجار ۲۹ نفر، سقز و بانه ۱۱ نفر، سنندج، دیواندره و کامیاران ۴۸ نفر، مریوان و سروآباد ۲۱ نفر و قروه و دهگلان ۲۴ نفر است که به ازاری هر کرسی نمایندگی ۲۲ نفر را برای رقابت خواهیم داشت و نسبت به دوره قبل این تعداد ۴۱ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه گزارش‌های ارائه شده امروز محصول یکسال کار جدی و متمرکز در حوزه انتخابات است، ادامه داد:انتخابات روز جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ ادامه خواهد داشت و ۲۵ هزار نفر در فرمانداری و بخشداری‌ها متصدی یک هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای خواهند بود.

وی تاکید کرد:تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف سازمانی را نداشته‌ایم، هر چند گزارش‌هایی از قبیل خرید فروش رای رسیده ولی هیچ کدام مستند نبوده و شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی رسیدگی خواهند کرد و هشدار خواهیم داد که چنانچه کاندیدی حائز اکثریت آرا باشد و تخلفش احراز شود در مرحله اعتبارنامه می‌تواند نمایندگیش لغو گردد.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با بیان اینکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در استان کردستان واجدین شرایط رای دادن در کردستان هستند، گفت:امسال تنها شناسنامه ملاک برای رای دادن نیست بلکه افراد می‌توانند از ۵ مدرک هویتی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و شناسنامه نیز جهت رای دادن استفاده کنند.

وی یادآور شد:دولت از هیچ کاندیدای خاصی به هیچ عنوان حمایت نمی‌کند شاید هرکسی شخصاً ذائقه‌ انتخابی داشته باشد اما این گمانه‌زنی و تحلیل‌ها را بر نظر دولت و ارکان دولت تلقی نکنند.

رمضانی با بیان اینکه طبق نظرسنجی‌های پیش‌بینی شده، درصد مشارکت در استان کردستان حدود ۳۵ و شاید بعضاً بالای ۴۰ درصد باشد، اضافه کرد:گزارشاتی از ورود بعضی مدیران علاوه بر ذائقه سیاسی و شخصی‌شان به دست ما رسیده است که در حال بررسی هستیم و اگر احراز شود برخورد جدی خواهد شد و برکنار می‌شوند.

وی در پایان گفت:مشارکت بالا در انتخابات فرمول قطعی بروم رفت از مشکلات است و امیدواریم مردم عزیز استان کردستان همانند قبل با حضور خودشان، دشمنان را نابود کنند.