تأثیر عوامل مختلف بر رانندگان که باعث عدم دید کافی آنها نسبت به عابران پیاده می شود می تواند باعث بروز حوادثی جبران ناپذیربرای عابران شود.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ”محمدرضا محمدی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به این […]


تأثیر عوامل مختلف بر رانندگان که باعث عدم دید کافی آنها نسبت به عابران پیاده می شود می تواند باعث بروز حوادثی جبران ناپذیربرای عابران شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ”محمدرضا محمدی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به این که اکثر عابران پیاده‌ای که در شب دچار حوادث رانندگی شده‌اند لباسهای تیره بر تن داشته‌اند بیان داشت: بسیاری از عابران پیاده تصور می کنند که در هر حال و در هر مکانی که هستند چون وسیله نقلیه در حال حرکتی را می‌بینند، راننده آن وسیله نیز آنان را می‌بیند، در صورتی که این تصور صحیح نیست.
وی افزود: ماهرترین و زبده‌ترین رانندگان هم در شب و در مواقعی که جاده‌ها و خیابان‌ها کاملاً تاریک باشد ممکن است دید کامل نداشته باشند. همچنین احتمال دارد نور بالای خودروی مقابل چشمانشان را خیره نماید و یا چراغ وسیله نقلیه آنها دارای نقص فنی بوده که بی‌تردید در این لحظات به هیچ عنوان دید ندارند و یا اینکه دید بسیار محدودی دارند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تصریح کرد: رانندگانی که به دلایل فوق دید کافی ندارند و یا چشم های آنها ضعیف شده، می‌توانند به مثابه شکارچیان بی‌اطلاعی برای عابرانی باشند که در قسمت تاریک خیابان ایستاده و یا قصد عبور از آن را دارند.
این مقام انتظامی ادامه داد: استفاده عابران پیاده از پلهای هوایی، زیرگذر خیابانها، عبور از خط‌کشی سفید عابر پیاده “گذرگاه عابرپیاده”، پوشیدن لباس های رنگ روشن و یا حداقل استفاده از نوارهای شبرنگ، یا رنگ روشن بر روی لباس؛ همه و همه می‌توانند خطر حادثه را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
سرهنگ محمدی در پایان خاطر نشان کرد: عابران پیاده باید بدانند که در شب، آنان خیلی بهتر خودروها را می‌بینند تا راننده‌ای تحت تاثیر عوامل مختلف جسمی، روحی و شرایط محیطی و … در حال رانندگی است. بنابراین عابران پیاده می‌توانند با رعایت نکات ایمنی و اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی برای عبور از عرض خیابان ها و جاده‌ها و همچنین هنگام انتظار کنار معابر عمومی به پیشگیری از این‌گونه حوادث رانندگی کمک کرده و سلامت خود را حفظ نمایند