معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه مدیریت مصرف آب در این استان از طریق نصب ۲۵۰۰ کنتور هوشمند امکان پذیر شد، گفت: تاکنون بیش از ۹۲ در صد از چاه های کشاورزی و ۶۵ درصد از چاه‌های صنعتی به کنتور هوشمند مجهز شده است. به گزارش پایگاه خبری […]

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه مدیریت مصرف آب در این استان از طریق نصب ۲۵۰۰ کنتور هوشمند امکان پذیر شد، گفت: تاکنون بیش از ۹۲ در صد از چاه های کشاورزی و ۶۵ درصد از چاه‌های صنعتی به کنتور هوشمند مجهز شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، “جواد منصوری” افزود: استان یزد از معدود استان هایی است که بدلیل نداشتن آب‌های سطحی، اکثر برداشت های آن از منابع آب زیرزمینی انجام  و روز به روز بر فروچاله دشت های آن افزوده می‌شود.
وی اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای جهت نجات سفره های زیرزمینی و حیات استان، اجرای طرح های احیاء و تعادل بخشی، تحویل حجمی، نصب کنتور هوشمند و خاموشی چاه‌ها را به صورت جدی دنبال کرده و امید است که با اجرای مرحله اول برنامه سازگاری با کم آبی ( تا سال ۱۴۰۵)، بتواند روند افت سطح آب‌های زیرزمینی را به صفر برساند.
منصوری به فرونشست زمین در دشت‌های استان بویژه دشت بحرانی یزد-اردکان و زنگ خطر برای از دست رفتن آبخوان های استان در آینده‌ای نه چندان دور اشاره کرد و گفت: با متوسط کسری مخزن سالانه ۹۷٫۵۲ میلیون مترمکعب و رسیدن بیشینه نرخ فرونشست سالانه زمین در این دشت به ۱۴ سانتیمتر، به شدت با کاهش کمی و کیفی آب‌های زیرزمینی روبرو شده‌ایم.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد لازمه اجرای طرح های حفاظت از منابع آب زیرزمینی را همکاری تمام دستگاه‌ها و مردم دانست و گفت: در واقع بحران کم آبی باید دغدغه همه مردم و مسئولان باشد.