بنای دولت امروز جبران عقب‌ماندگی یک دهه گذشته است وزیر فرهنگ با بیان اینکه یک دهه ضعیف را پشت سر گذاشتیم، گفت: وجود تفکراتی که با مدیریت کشور سازگار نبود، ضربات سنگین به اعتلای نهضت وارد کرد که این عقب ماندگی‌ها باید به سرعت جبران شود و امروز دولت بنای خود را بر این گذاشته […]

وزیر فرهنگ با بیان اینکه یک دهه ضعیف را پشت سر گذاشتیم، گفت: وجود تفکراتی که با مدیریت کشور سازگار نبود، ضربات سنگین به اعتلای نهضت وارد کرد که این عقب ماندگی‌ها باید به سرعت جبران شود و امروز دولت بنای خود را بر این گذاشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی فامنین و گرامیداشت روحانی شهید آیت‌الله مفتح در مسجد اعظم شهرستان فامنین با بیان اینکه امروز مسئله غزه به مسئله‌ای جهانی تبدیل شده است اظهار کرد: امروز شدت خون‌آشامی و شدت دردناکی جراحات در غزه بسیار غم‌انگیز است، رژیم صهیونیستی به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کند و چه بسیار کودکانی که در آغوش مادرانشان به خواب ابدی رفتند.

وی بیان کرد: این مردم چه صبورانه ایستاده‌اند و کودکان چه درس‌هایی از مقاومت به ما می‌دهند، آنها وقتی با مصیبت از دست دادن خانواده روبرو می‌شوند با لحن معصومانه و عصمت کودکی انا الله و انا الیه راجعون سر می‌دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه درس مقاومت کودکان غزه در حال مخابره به جهان است افزود: امروز در کشور ما به سنت سالیان اخیر تشییع پیکر شهدای گمنام انجام می‌شود که به همین خاطر در شورای فرهنگ عمومی کشور روز شهادت حضرت زهرا(س) به نام شهدای گمنام نامگذاری شد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه شهدای گمنام این گمنامی را از فاطمه زهرا(س) به ارث برده‌اند عنوان کرد: امروز در مدینه و در آن لحظات غمبار چنین اجتماعاتی نبود و در غربت و در شرایط بسیار جانسوز مادر سادات با قلبی شکسته و دلی اندوه‌ناک از رفتار مردم در حال وصول به ملکوت الهی بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه روز ۲۷ آذر به نام شهید عالیقدر وحدت حوزه و دانشگاه و از مفاخر استان و کشورمان شهید مفتح است افزود: شهید مفتح از پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی و از حواریون امام راحل بودند و نقش مهمی را در جریانات انقلاب ایفا کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه شهید مفتح، شهید بهشتی، شهید مطهری و شهید باهنر از جمله رجال نهضت امام بودند که از پیشگامان ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه نیز بودند عنوان کرد: از ابتدای ورود مدرنیته به ایران تلاش می‌شد فاصله‌ای بین ایمان و علم کشیده شود، تلاش می‌شد حوزویان را مرتجع و دانشگاهیان را مرتبط با غرب بدانند اما شخصیت‌هایی چون مفتح این دوقطبی را بر هم زدند و نشان دادند در مکتب امام بین دانش‌های نوین و دانش‌های سنتی و دینی فاصله‌ای نیست.

وی با تاکید بر اینکه علم در هر دو فضا چه در حوزه و چه در دانشگاه و آنجایی که در خدمت رشد و تعالی و معنویت و پیشرفت و آبادانی قرار می‌گیرد محترم و مقدس است تصریح کرد: شهید مفتح مانع نفاق و شکاف شدند و همچنین شهیدان بهشتی و باهنر عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بودند و نقش مهمی را در دانشگاه‌ها داشتند و حلقه‌های زیادی از جوانان در کنار آنها تشکیل دادند و از هسته‌های مهم پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسجد قبای تهران شاهد تلاش‌های مجاهدانه این شهید عالی مقام بود و هنور انقلاب به جایگاه اصلی خود نرسیده بود که چنین شخصیت‌های اندیشمندی را دشمنان جمهوری اسلامی مورد سوء قصد قرار دادند بیان کرد: جامعه دانشگاهی ما در کنار جامعه حوروزی دست در دست هم برای اعتلای انقلاب اسلامی در حال تلاش هستند و امروز دیگر از دوگانگی‌ها خبری نیست و در راس این نهضت رهبر حکیم و فرزانه‌ای قرار دارد.

وی با بیان اینکه رهبر عالی مقام ما یکی از اندیشمندانی بودند که در سال‌های قبل و بعد از انقلاب را در محافل دانشگاهیان و حوزویان طی کرد و بهترین آثار علمی را پدید آوردند گفت: رهبر انقلاب جزو حلقه اندیشمندانی بودند که با ارتباط مستمر و با زبان جدید علم در دانشگاه‌ها فضای انقلاب را در دانشگاه گسترش دادند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در دوران ریاست جمهوری رهبر انقلاب ایشان یک روز در هفته در دانشگاه تهران حاضر شده و با دانشجویان گفت‌وگو می‌کردند افزود: رهبر انقلاب با حضور در دانشگاه به شبهات آنها پاسخ می‌دادند و اجازه ندادند دشمن با دیوار بی‌اعتمادی میان دو قشر جلوی اهداف کشور را بگیرند.

وی با بیان اینکه خون پاک شهدای عزیز رشد و تعالی انقلاب را به دنبال داشته است افزود: امروز کشور ما به وجود دانشمندان متدین خود مرزهای دانش را درنوردیده و شهید بزرگواری چون شهید شهریاری و در آن روزی که تهدیدهای هسته‌ای شروع شده بود در کمتر از یک سال قدرت غنی‌سازی اورانیوم را به بالای ۲۰ درصد رساند‌ند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهیدان دانشمند فرزندان تربیت شده در مکتب انقلاب اسلامی بودند گفت: همه این ثمرات وحدت و خون‌های پاک نتایج پیشرفت علمی و اتفاقات شگفت‌انگیزی است که در شاخه‌های مختلف علوم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ما یک دهه ضعیف را پشت سر گذاشتیم گفت: وجود تفکراتی که با مدیریت کشور سازگار نبود، ضربات سنگینی را به اعتلای نهضت وارد کرد که جبران این عقب ماندگی‌ها باید به سرعت انجام شود و امروز دولت بنای خود را بر این گذاشته است.