احداث تصفیه‌خانه جدید در جنوب اصفهان با ظرفیت ۲۴۰ لیتر بر ثانیه معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: عملیات احداث یک تصفیه‌خانه جدید با روش نانوازون و با ظرفیت ۲۴۰ لیتر بر ثانیه در جنوب اصفهان طی روزهای آینده آغاز می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ و به نقل اداره ارتباطات […]

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: عملیات احداث یک تصفیه‌خانه جدید با روش نانوازون و با ظرفیت ۲۴۰ لیتر بر ثانیه در جنوب اصفهان طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ و به نقل اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی بقایی اظهار کرد: پیشنهاد استفاده از اوزون به‌عنوان یک تصفیه‌کننده، سال گذشته در قرارگاه آب اصفهان مطرح و از سوی شهرداری در مشارکت با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیگیری شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: این طرح در قالب راه‌اندازی نخستین تصفیه‌خانه نانواوزون شهری در اردیبهشت سال جاری طی قراردادی با یک شرکت دانش‌بنیان آغاز و در مهرماه به‌صورت آزمایشی اجرا شد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی تصفیه خانه نانواوزون در شمال اصفهان یکی از اقدامات شاخص شهرداری اصفهان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: ظرفیت این تصفیه‌خانه در حال حاضر ۵۰ لیتر بر ثانیه است و تا تابستان سال آینده به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

بقایی با تاکید بر اینکه کمبود آب یکی از معضلات اصلی شهر اصفهان است و باید برای رفع آن تمهیدات لازم از سوی تمامی متولیان از جمله مدیریت شهری اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا نسبت به احداث یک تصفیه خانه جدید دیگر با ظرفیت ۲۴۰ لیتر بر ثانیه در جنوب اصفهان اقدام کرده‌ایم که عملیات اجرایی آن طی روزهای آینده آغاز می‌شود و پساب شهری را پس از تصفیه به کمک اوزون، برای مصارف شهری در اختیار شهرداری اصفهان قرار می‌دهد.