مشکل ۴۰ ساله جاده جلوان با مدیریت جهادی رفع شد امام جمعه شمال شهر اصفهان با بیان اینکه رفع مشکلات مناطق محروم نیاز به همت، تعامل قوی‌تر، نگاه عدالت‌محور و مدیریت جهادی دارد، گفت: اگر این نگاه به مناطق کم‌برخوردار وجود داشته باشد، فاصله میان مناطق محروم و برخوردار کمتر می‌شود، همانطور که مشکل ۴۰ […]

مشکل ۴۰ ساله جاده جلوان با مدیریت جهادی رفع شد

امام جمعه شمال شهر اصفهان با بیان اینکه رفع مشکلات مناطق محروم نیاز به همت، تعامل قوی‌تر، نگاه عدالت‌محور و مدیریت جهادی دارد، گفت: اگر این نگاه به مناطق کم‌برخوردار وجود داشته باشد، فاصله میان مناطق محروم و برخوردار کمتر می‌شود، همانطور که مشکل ۴۰ ساله جاده جلوان با مدیریت جهادی رفع شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت‌الاسلام روح‌الله فیاض با اشاره به اینکه تمام اقداماتی که در مناطق محروم انجام می‌شود، مربوط به گره‌های چندین ساله این مناطق بوده است، اظهار کرد: انجام اقدامات در نقاطی که شرایط عادی است، هنر بزرگی نیست و روال عادی هر مجموعه است.

وی با بیان اینکه گره‌ها در مناطق محروم وجود دارد، زیرا با کمبود امکانات، اعتبارات و موانع روبه‌رو هستند، افزود: در این نقاط مسائل پیچیده و سخت می‌شود و اهمیت انجام اقدامات در این مناطق هنگامی نمایان می‌شود که با مدیریت جهادی انجام می‌گیرد.

امام جمعه شمال شهر اصفهان با بیان اینکه در صورتی که انتظار داشته باشیم همه‌چیز مهیا باشد و ما فقط کاری را انجام دهیم، مشکلی رفع نمی‌شود، گفت: در چنین مواقعی نیاز به مدیریت ویژه و جهادی داریم و مدیری که در این جایگاه منصوب شده است، باید دغدغه شبانه‌روزی داشته باشد تا بتواند مشکلات را رفع کند.

فیاض با اشاره به اینکه منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز چنین ویژگی‌هایی دارد، تصریح کرد: دغدغه شهردار این منطقه، مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر پشتیبانی از یک مدیر میدانی و جهادی است تا گره‌ها باز شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات مناطق محروم نیاز به همت، تعامل قوی‌تر، نگاه عدالت‌محور و مدیریت جهادی دارد، خاطرنشان کرد: اگر این نگاه به مناطق کم‌برخوردار وجود داشته باشد فاصله میان مناطق محروم و برخوردار کمتر می‌شود، همان‌طور که مشکل ۴۰ ساله جاده جلوان با مدیریت جهادی رفع شد.

امام جمعه شمال شهر اصفهان با بیان اینکه اوقاف با پشتوانه غنی موقوفات، ظرفیت زیادی برای انجام امور خیر و خدمت‌رسانی به مردم دارد، گفت: از جهت پشتیبانی اوقاف با توجه به وسعت و گستردگی غنای موقوفات یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های داخل کشور است، اما در راستای خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه در مناطق محروم با شرایط ایده‌آل فاصله دارد و کارایی لازم را ندارد.

فیاض با بیان اینکه همان‌طور که هنگام اختلافات خانوادگی توصیه اسلام پادرمیانی بزرگ‌ترها است، باید در راستای حل مسائل و گره‌هایی شهری نیز چنین جایگاهی وجود داشته باشد، افزود: شخص حقیقی یا حقوقی که اعتباری دارد یا شخصی از جایگاه برتر حاکمیتی در چنین مواقعی باید مسائل را حل و فصل کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که هنگام مواجه با مشکلات پادرمیانی اتفاق بیفتد، زمان رفع مشکلات کاهش پیدا می‌کند، بنابراین در حکمرانی شهری به فرد و جایگاهی برای باز شدن گره‌ها نیاز داریم‌