به گفته پلیس آمریکا، دستکم ۳ نفر در جریان تیراندازی شنبه شب در یکی از خیابان‌های واشنگتن کشته و ۲ نفر نیز زخمی شدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دستکم سه نفر در جریان تیراندازی شنبه شب در یکی از خیابان‌های واشنگتن پایتخت آمریکا کشته شدند. دو فرد دیگر زخمی و با وضعیت […]

به گفته پلیس آمریکا، دستکم ۳ نفر در جریان تیراندازی شنبه شب در یکی از خیابان‌های واشنگتن کشته و ۲ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دستکم سه نفر در جریان تیراندازی شنبه شب در یکی از خیابان‌های واشنگتن پایتخت آمریکا کشته شدند. دو فرد دیگر زخمی و با وضعیت نامشخص به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس نیوز»، کسی در ارتباط با این حادثه بازداشت نشده است. شرایط منجر به این تیراندازی و تعداد مظنونان نامشخص است. همچنین انگیزه این تیراندازی مرگبار مشخص نشده است.

«پاملا اسمیت» سرپرست پلیس واشنگتن در نشست خبری اواخر شنبه شب گفت تیراندازی حدود ساعت هشت شب (به وقت محلی) در یک محله در جنوب شرق واشنگتن رخ داد. ماموران در پاسخ به تماس در ارتباط با این حادثه، با اجساد دو مرد و یک زن در صحنه مواجه شدند که بلافاصله شناسایی نشدند.

اسمیت گفت ممکن است بجز دو فرد مجروح منتقل شده به بیمارستان، افراد دیگری در جریان این تیراندازی زخمی شده باشند.

به گزارش رسانه آمریکایی، واشنگتن دی‌سی اخیراً با افزایش جرم و جنایت روبرو بوده است. بر اساس جدیدترین آمار شهر، امسال جرایم خشن نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲، ۳۷ درصد و قتل ۲۱ درصد افزایش یافته است.

اسمیت ماه گذشته به عنوان رئیس پلیس واشنگتن منصوب شد و جایگزین «رابرت کانتی» شد که آوریل اعلام کرد به اف‌بی‌آی می‌پیوندد. کانتی در آستانه خروجش به سی‌بی‌اس نیوز گفت: اکنون سلاح‌های بسیار بیشتری در جوامع وجود دارد. بسیار بیشتر از آنچه ما در طول مدت حضور من در اداره پلیس تجربه کردیم.

در هفته‌های اخیر به ویژه بعد از تعطیلات روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه، ۱۳ تیر)، افراد زیادی در تیراندازی‌های کور در آمریکا جان خود را از دست دادند یا زخمی شدند. آمار و ارقام جمع‌آوری شده توسط سازمان موسوم به «آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح» نشان می‌دهند، در تقریباً شش ماه اول سال ۲۰۲۳، بالغ بر ۳۴۰ تیراندازی کور در ایالات متحده به وقوع پیوسته است. این سازمان تیراندازی کور را به عنوان رخدادی توصیف می‌کند که دست‌کم چهار نفر به جز عامل مسلح در تیراندازی کشته شوند.

تعطیلات روز استقلال آمریکا

همچنین در بحبوحه تعطیلات روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه)، دست‌کم ۱۰ نفر در تیراندازی‌های کور در مناطق مختلف این کشور جان باختند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند. خشو‌نت‌های مسلحانه در طول تعطیلات چهارم ژوئیه (۱۵ تیر) به حدی بود که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را به واکنش واداشت.

با این حال، جمهوری‌خواهان کنگره به طور عمومی تلاش‌ها برای اصلاح قوانین مرتبط با مالکیت و حمل سلاح را مسدود کرده و مخالف تلاش بایدن برای بازگرداندن ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی هستند