ورود دادگستری استان کردستان به موضوع ساختمان های ناایمن/حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر برخورد جدی دستگاه قضایی استان با متخلفین در عرصه ساخت و سازهای فاقد استحکام و ناایمن در استان تاکید کرد. رئیس کل دادگستری استان کردستان با اعلام این خبر، اظهار داشت : با عنایت به تاکیدات ریاست معظم قوه قضاییه در باب […]

ورود دادگستری استان کردستان به موضوع ساختمان های ناایمن/حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر برخورد جدی دستگاه قضایی استان با متخلفین در عرصه ساخت و سازهای فاقد استحکام و ناایمن در استان تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اعلام این خبر، اظهار داشت : با عنایت به تاکیدات ریاست معظم قوه قضاییه در باب صیانت از حقوق عامه و با توجه به حادثه ساختمان متروپل ، دادگستری استان به مقوله احیاء و صیانت از حقوق عامه و مبارزه و برخورد جدی با هرگونه فساد و رانت در مدیریت شهری استان ورود نموده است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت الاسلام حسینی افزود : دادستانی مرکز استان و همچنین اداره کل بازرسی استان موظف شده اند تا با شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز و فاقد استحکام و مغایر با ضوابط و مقررات فنی و شهرسازی به شدت جلوگیری نموده و بدون هرگونه اغماض و مسامحه با متخلفین برخورد نماید.

وی تاکید کرد : اخیرا با دستگیری و انهدام شبکه سازمان یافته ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان سنندج ، برخورد با متخلفین این حوزه شدت بیشتری یافته و به دادستان مرکز استان ماموریت داده شده تا با فوریت ضمن شناسایی ساختمانهای ناایمن و فاقد استحکام به ساکنین آنها اخطار داده شود و پرونده های مربوطه در شهرداری و کمیسیونهای ماده ۱۰۰ سریعا بررسی و نتیجه اقدامات را ظرف یک ماه گزارش نمایند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین افزود : به معاونت عمرانی استانداری هم اعلام شده که به شهرداری‌های استان ابلاغ شود تا ضمن بررسی سازه ها و ساختمان های استان، در صورتی که برای شهروندان خطراتی محتمل است و یا آن سازه ها ناپایدار هستند، در کمترین زمان رفع خطر شود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان