پیشرفت ۷۰ درصدی فاز دوم تصفیه خانه آب اضطراری مریوان/ نیازمند حمایت های بیشتر دولت برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب در مریوان و سروآباد هستیم مدیرعامل آبفا کردستان؛ نیازمند حمایت های بیشتر دولت برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب در مریوان و سروآباد هستیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از […]

پیشرفت ۷۰ درصدی فاز دوم تصفیه خانه آب اضطراری مریوان/ نیازمند حمایت های بیشتر دولت برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب در مریوان و سروآباد هستیم

مدیرعامل آبفا کردستان؛ نیازمند حمایت های بیشتر دولت برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب در مریوان و سروآباد هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، کردستان مهندس محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان سه شنبه ۲۸ تیرماه ضمن بازدید از طرح تصفیه خانه آب اضطراری شهر مریوان دستورات لازم جهت تکمیل فاز ۲ طرح مذکور را صادر نمود.

در این بازدید که شالپوش معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت هم حضور داشت برنامه ریزی مورد نیاز برای به اتمام رساندن این طرح صورت گرفت.

مهندس فرهاد در این بازدید گفت: ساخت تصفیه خانه اضطراری آب شهر مریوان به عنوان بخشی از طرح آبرسانی اضطراری به این شهرستان از محل سد گاران با ظرفیت تصفیه ۲۵۰ لیتر در ثانیه انجام می شود.
وی افزود: این تصفیه خانه شامل ایستگاه پمپاژ آب خام و آب تصفیه شده، ۵ واحد فیلتر شنی، مخزن یکصد مترمکعبی، ساختمان تابلوبرق و‌ نگهبانی و محوطه سازی و ساختمان مواد شیمیایی است.

به گفته وی فاز اول این طرح با ظرفیت  ۸۰ لیتر در ثانیه در حال حاضر در مدار بهره برداری است و  فاز دوم آن نیز دارای ۷۰ درصد پیشرفت است که با تکمیل فیلتر شنی و اتصال خط انتقال به بخشی از شبکه موجود این فاز هم به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل آبفا استان خاطرنشان کرد: تصفیه خانه آب اضطراری شهر مریوان آب مورد نیاز  محلات شرق، شهرک کوثر، موسک ۲، شهرک زیبا، پادگان عبادت، دارسیران ۱ و ۲، بهاران فاز ۱ و ۲ را تامین می کند.

مدیرعامل آبفا کردستان در ادامه سبر به شهرستانهای مریوان و سروآباد با حسن زارعی فرماندار سروآباد دیدار و گزارشی از پروژه های در حال اجرا و مسائل حوزه آب و فاضلاب سروآباد ارائه نمود؛ ضمن آنکه خواستار حمایت های بیشتر دولت از شرکت آبفا برای تامین اعتبارات این پروژه ها شد.

مهندس فرهاد در این جلسه اظهار کرد: پروژه تکمیل آبرسانی به سروآباد شامل ساخت یک باب مخزن یکهزارمترمکعبی و خط انتقال و ایستگاه پمپاژ در حال اجرا است که با به مدار آمدن پروژه های مذکور تامین آب پایدار شهر انجام خواهد شد؛ ضمن آنکه مطالعات تامین آب بلندمدت شهرستان از محل سد آزاد در دست اقدام است.

وی در خصوص موضوع ساماندهی فاضلاب شهر و روستاهای این شهرستان نیز گفت: اگرچه شرکت آبفا تمام توان خود را برای این مهم بکار می گیرد اما نیازمند تامین اعتبارات لازم از سوی دولت با همراهی نمایندگان مجلس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هستیم.

مدیرعامل آبفا کردستان با اشاره به اینکه ۸۶ درصد جمعیت روستایی شهرستان تحت پوشش خدمات شرکت در بخش آب قرار دارند گفت: ۲۰ روستای سروآباد در قالب طرح محرومیت زدایی با همکاری سپاه از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد که مهمترین بخش این پروژه، ریخلان – دزلی است.

وی افزود: این پروژه( آبرسانی روستایی در قالب طرح محرومیت زدایی) در تمامی شهرستانهای استان در حال اجرا است و با قوت، تکمیل و اتمام آن طی بازه زمانی تعیین شده( ۳۰ ماهه)را پیگیری می کنیم.
در این دیدار، فرماندار شهرستان سروآباد نیز ضمن تقدیر از تلاشهای شرکت آبفا برای خدمات رسانی به شهروندان بر ضرورت اهتمام بیشتر برای اجرا و تکمیل پروژه های آب و فاضلاب تاکید کرد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان