نمایندگان مجلس شورای اسلامی به «سیدصولت مرتضوی» به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم رای اعتماد دادند تا دومین وزیر ساختمان آزادی بعد از حدود ۴ ماه انتظار بر صندلی وزارت تکیه بزند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس […]

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به «سیدصولت مرتضوی» به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم رای اعتماد دادند تا دومین وزیر ساختمان آزادی بعد از حدود ۴ ماه انتظار بر صندلی وزارت تکیه بزند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس به بررسی صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت که پس از اظهارات موافقان و مخالفان و دفاع مرتضوی از برنامه های خود، رای گیری در مجلس با توزیع برگه های رای آغاز شد.

نمایندگان با ۱۷۶ رای موافق ، ۶۴ رای مخالف ، ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۵۸ نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس موافقت خود را برای سپردن تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مرتضوی اعلام کردند. ۵ رای نیز باطله اعلام شد.

در ادامه محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی پس از رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ان‌شاء الله آقای مرتضوی به اعتماد مجلس با تلاش و کار خود پاسخ دهد. این وزارتخانه خود ظرفیت یک دولت متمرکز و کوچکی را دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ان‌شاء الله ایشان در بخش‌های مختلف از جمله بخش اقتصاد، تعاون، رفاه، محرومیت زدایی، آسیب‌های اجتماعی، رسیدگی به طبقه آسیب‌پذیر و در امورات اجتماعی بتوانند موفق باشند.

وی تصریح کرد: توقع مجلس از ایشان این است که با سابقه اجرایی که دارند و آشنایی که با همه این حوزه‌ها دارند، ان شالله کارنامه خوبی مخصوصاً برای قشر محروم و مناطق محروم داشته باشند.

به گزارش ایرنا، نامه معرفی مرتضوی در روز یکشنبه ۲۴ مهر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بلافاصله با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه، برنامه‌های خود برای مدیریت وزارت کار را تشریح کرد و به سؤالات نمایندگان ملت پاسخ داد.

در جلسه امروز رای اعتماد ابتدا گزارش کمیسیون های اجتماعی، آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان مجلس به عنوان کمیسیون های تخصصی مجلس قرائت شد و این سه کمیسیون برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای تصدی این وزارتخانه تایید کردند.

سپس نمایندگان موافق و مخالف در مجموع به مدت یک ساعت به بیان دیدگاههای خود درباره سوابق و رئوس برنامه مرتضوی پرداختند و سپس مرتضوی به دفاع از برنامه های خود پرداخت که توانست اکثریت نمایندگان را با خود همراه کند.

مرتضوی ۶۱ ساله پیش از این سمت‌هایی چون بخشداری و معاونت فرمانداری تا استانداری و معاونت سیاسی وزارت کشور را دارا بوده و به گفته معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، تنوع و سطوح مسئولیت‌های اجرایی وی به گونه‌ای است که به خوبی از عهده مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برمی‌آید.

شهرداری مشهد مقدس، مدیرعاملی سازمان موقوفات آستان مقدس رضوی و ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان، عضویت و ریاست هیأت مدیره بنیاد تعاون قوه قضاییه و آزادراه تهران – شمال از دیگر مسئولیت‌های مرتضوی است که از آغاز دولت سیزدهم در مقام معاون اجرایی رئیس جمهور، سرپرستی نهاد ریاست جمهوری و مسئولیت سفرهای استانی و پیگیری مصوبات این سفرها را عهده‌دار است.

وی همچنین در حوزه رسانه نیز فعالیت موثری داشته و مدتی مدیرمسئول روزنامه حمایت (ارگان مطبوعاتی قوه قضاییه) و دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بوده است.