۱۷۶۰ متقاضی از اصفهان در سامانه فرزندخواندگی ثبت‌نام کردند معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: بیش از یک هزار و ۷۶۰ متقاضی از این استان در سامانه کشوری ثبت درخواست فرزندخواندگی ثبت‌نام کرده‌اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، عبدالرضا اسماعیلی اظهار کرد: در استان اصفهان بیش از سه هزار متقاضی […]

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: بیش از یک هزار و ۷۶۰ متقاضی از این استان در سامانه کشوری ثبت درخواست فرزندخواندگی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، عبدالرضا اسماعیلی اظهار کرد: در استان اصفهان بیش از سه هزار متقاضی فرزندخواندگی وجود دارد که از این تعداد فقط یک هزار و ۷۶۰ نفر در سامانه فرزندخواندگی ثبت نام و مدارکشان را بارگذاری کرده‌اند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه روند فرزندخواندگی به ۲ صورت موقت شش ماهه و دائم انجام می‌شود، افزود: اصفهان نخستین استانی است که در این زمینه ورود پیدا کرده است و فرزندانی را که اجازه واگذاری موقت آنها وجود دارد بصورت موقت(امین موقت) به خانواده‌های دارای شرایط واگذار می‌کند.

وی تصریح کرد: خانواده‌های متقاضی این طرح می‌توانند در سامانه فرزندخواندگی بهزیستی ثبت درخواست کنند.

اسماعیلی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ کودک در شیرخوارگاه‌های زیر نظر بهزیستی استان نگهداری می‌شوند و از خدمات و حمایت‌های پزشکی، مشاوره‌ای و روانشناسی بویژه در زمینه تحصیلی برخوردارند.

اسماعیلی تاکید کرد: اولویت نگهداری کودکان بی‌سرپرست با خانواده و بستگان آنها در صورت داشتن صلاحیت اخلاقی ناظر به تایید مراجع قضایی است اما برخی از کودکان نیز چنین شرایطی ندارند و در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: در صورتی که نزدیکان کودکان بی‌سرپرست عهده‌دار مسوولیت نگهداری آنها شوند ماهیانه مبلغی را تحت عنوان کمک هزینه نگهداری از بهزیستی دریافت می‌کنند.