کشف یک قطعه سکه تاریخی مربوط به دوره اشکانیان در مریوان، پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه مجتمع گردشگری پل میرخان روستای نگل سنندج و ضرورت احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره در کردستان، عناوین چند خبر کوتاه از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از […]

کشف یک قطعه سکه تاریخی مربوط به دوره اشکانیان در مریوان، پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه مجتمع گردشگری پل میرخان روستای نگل سنندج و ضرورت احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره در کردستان، عناوین چند خبر کوتاه از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،فرمانده یگان‌ حفاظت اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: برابر اعلام اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی مریوان و مستند به گزارش اداره گمرک مرز باشماق، یک قطعه سکه تاریخی مربوط به دوره اشکانیان از یکی از مسافران به هنگام ورود به کشور کشف و ضبط شد.

رسول مرادی گفت: کارشناسی این سکه تاریخی برای تشخیص دقیق و تعیین قیمت واقعی آن در دست بررسی است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: این پروژه گردشگری ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اتمام و آغاز بکار آن برای ۳۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.

آرمان وطن دوست افزود: این مجتمع گردشگری دارای امکاناتی نظیر پل معلق، ایگل زیپ، زیپ لاین، رفتینگ، اقامتگاه‌‎های بوم‌گردی و رستوران است.

وی یادآور شد: امیدواریم با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی ذیربط، موانع اجرایی و مشکلات زیرساختی این پروژه از جمله مشکل انشعابات برق آن رفع شود تا شاهد بهره‌برداری از آن در موعد مقرر باشیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان در بازدید از پروژه احداث فاز ۲ هتل شادی سنندج گفت: در حال ‌حاضر استان کردستان به دلیل گردشگرپذیر بودن و موقعیت ویژه به لحاظ هم مرز بودن با کشور عراق نیاز مبرمی به احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره دارد.

یعقوب گویلیان افزود: در ایام تعطیلات نوروز امسال بالغ بر ۳۵۴ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اقامت داشتند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۱۵ برابری را نشان می دهد.

وی احداث فاز ۲ هتل شادی سنندج را اقدامی مهم در این حوزه عنوان کرد و افزود: با توجه به قابلیت‌های کم‌نظیر در استان، سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این منطقه سفر می‌کنند که راه‌اندازی این هتل گامی در راستای خدمات‌رسانی هر چه بهتر به گردشگران ورودی به کردستان خواهد بود.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه برای ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان