افزایش خروجی سد زاینده رود از فردا شب فردا شب ( بیستم بهمن ماه )خروجی سد زاینده رود به منظور بهره برداری کشاورزان افزایش می‌یابد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛استاندار اصفهان گفت: با توافقی که امروز با حضور نمایندگانی از صنف کشاورزان، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و مسوولان استان داشتیم مقرر شد، خروجی […]

افزایش خروجی سد زاینده رود از فردا شب

فردا شب ( بیستم بهمن ماه )خروجی سد زاینده رود به منظور بهره برداری کشاورزان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛استاندار اصفهان گفت: با توافقی که امروز با حضور نمایندگانی از صنف کشاورزان، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و مسوولان استان داشتیم مقرر شد، خروجی سد زاینده رود از فردا شب به منظور بهره برداری کشاورزان برای کشت دوم پاییزه افزایش یابد.

سید رضا مرتضوی با بیان اینکه مدت بازگشایی آب در رودخانه زاینده رود حدود ۱۰ روز است افزود: در یک ماه گذشته در خصوص درخواست حق آبه کشاورزان برای کشت دوم پاییز جلسات و گفتگو‌های متعددی را با مسوولان استان و وزارت نیرو داشتیم.
وی گفت:با جمع بندی این جلسات، دو شب گذشته اعلام شد آب زاینده رود برای کشت دوم پاییز بازگشایی می‌شود،اما میزان خروجی و مدت زمان بازگشایی هنوز مشخص نبود، که در جلسه امروز به جمع بندی رسیدیم .
استاندار اصفهان ادامه داد: هم اکنون میزان ورودی آب سد زاینده رود ۱۵ متر مکعب بر ثانیه، خروجی آن ۱۰ و نیم متر مکعب بر ثانیه و حجم مخزن سد ۱۴۹ میلیون متر مکعب است.