صادرات به ۹۲ کشور جهان در ۱۱ ماهه امسال مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت: در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ تشریفات صادرات کالا از گمرکات استان اصفهان به مقصد ۹۲ کشور جهان صورت پذیرفته است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی گمرک استان اصفهان، رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان […]

مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت: در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ تشریفات صادرات کالا از گمرکات استان اصفهان به مقصد ۹۲ کشور جهان صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی گمرک استان اصفهان، رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان در ادامه افزود: طی این مدت صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان؛ به میزان ۲ میلیون و ۱۱۵ هزارتن و به ارزش یک میلیارد و ۳۲۲ میلیون دلار بوده است که تقریبا معادل مدت مشابه سال قبل می باشد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان خاطر نشان کرد: حدود ۶۸ درصد از تشریفات کالاهای صادراتی استان در خارج از اماکن گمرکی و در محل واحدهای تولیدی و انبار صاحب کالا به صورت ارزیابی در محل و ۳۱ درصد به صورت حمل یکسره و فقط ۱ درصد کالاهای صادراتی تخلیه در انبارهای گمرک داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۷۵۹ نوع کالا برشمرد و اظهار داشت: طی این مدت ۸۷ درصد از کل محصولات صادراتی گمرکات استان اصفهان شامل؛چدن آهن و فولاد و مصنوعات آن، محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی، فرش ماشینی و دستباف، محصولات لبنی و مس و مصنوعات آن بوده است.

رسول کوهستانی پزوه تعداد کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان ۹۲ کشور برشمرد و تصریح کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۸۲ درصد از کل صادرات گمرکات استان اصفهان به پنج کشور عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و امارات متحده عربی بوده است .