سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، حمله تروریستی روز گذشته به حرم شاهچراغ در شیراز را محکوم کرده و با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه حمله تروریستی روز […]

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، حمله تروریستی روز گذشته به حرم شاهچراغ در شیراز را محکوم کرده و با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه حمله تروریستی روز گذشته در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم کرد.

وی طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «اتحادیه اروپا قاطعانه حمله تروریستی روز یکشنبه به حرم شاه چراغ در شیراز را محکوم می‌کند».

استانو در ادامه این پیام نوشت: «این نیز مثال دیگری از هدف قرار گرفتن شهروندان بی‌گناه توسط تروریست‌هاست. اتحادیه اروپا با خانواده قربانیان ابراز همدردی می‌کند».

روز گذشته رسانه‌ها گزارش دادند یک فرد مسلح پس از ورود از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ اقدام به تیراندازی به سمت مردم می‌کند. این حادثه به شهادت دو نفر و مجروح شدن ۶ نفر دیگر منجر شد.

این دومین حمله به حرم شاهچراغ طی یک سال گذشته بوده است. در حادثه قبل که آبان‌ماه سال گذشته رخ داد ۱۳ نفر به شهادت رسیدند. 

پیشتر نیز وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد. 

در این بیانیه آمده است: «فرانسه حمله تروریستی دیروز در یک مکان مذهبی در شهر شیراز ایران را که سابق بر این در روز ۲۶ اکتبر هم هدف حمله‌ای دیگر واقع شده بود محکوم می‌کند.»

عراق، جمهوری آذربایجان و عمان نیز از جمله دیگر کشورهایی بودند که این حمله تروریستی را محکوم کرده‌اند.