سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح تخلفات مالی پزشکان اعلام کرد:‌ “قرارگاه نظارت بر سلامت” در معاونت درمان وزارت بهداشت تشکیل شده است تا نظارت بر تخلفات پزشکان تشدید شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،شاید شما نیز در مطب پزشکان جمله “دستگاه کارتخوان نداریم؛ پول نقد […]

سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح تخلفات مالی پزشکان اعلام کرد:‌ “قرارگاه نظارت بر سلامت” در معاونت درمان وزارت بهداشت تشکیل شده است تا نظارت بر تخلفات پزشکان تشدید شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،شاید شما نیز در مطب پزشکان جمله “دستگاه کارتخوان نداریم؛ پول نقد پرداخت کنید.” را شنیده باشید؛ یا برای انجام جراحی در برخی مراکز، با درخواست پرداختی‌های خارج از ضابطه یا به‌اصطلاح “زیرمیزی” مواجه شده باشید.

از آنجا که همه این تخلفات از سوی مردم به وزارت بهداشت گزارش نمی‌شود آمار دقیقی از این تخلفات پزشکان در دست نیست؛ اگرچه تعداد این پزشکان ممکن است زیاد نباشد، اما همین تخلفات رخ‌داده نیز اعتبار جامعه پزشکی را خدشه‌دار می‌کند.

چندی پیش مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت از تشدید مجازات پزشکان زیرمیزی‌بگیر خبر داده و گفته بود که میان پزشکان، بیشترین گزارش دریافت زیرمیزی بین جراحان بوده است.