این وام ۱۲ میلیون تومانی که با نرخ ۴ درصد پرداخت می‌شود به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟ به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران،به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران در بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی اعتباری پنج هزار میلیارد تومانی برای وام ضروری بازنشستگان پیش‌بینی شده است. این یعنی از میان جمعیت ۳٫۶ میلیون […]

این وام ۱۲ میلیون تومانی که با نرخ ۴ درصد پرداخت می‌شود به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران،به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران در بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی اعتباری پنج هزار میلیارد تومانی برای وام ضروری بازنشستگان پیش‌بینی شده است. این یعنی از میان جمعیت ۳٫۶ میلیون نفری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، حدود ۴۱۶ هزار نفر شانس دریافت این تسهیلات را دارند.

چه کسانی نمی‌توانند وام بگیرند؟
بررسی‌های نشان می‌دهد وام ضروری بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی به کسانی تعلق می‌گیرد که دارای این شرایط باشند:

– داشتن کمتر از ۷۲ سال سن

– دریافت مستمری از طریق بانک رفاه کارگران

– نداشتن بدهی و تعهد بانکی

– استفاده نکردن از تسهیلات مشابه در سه سال گذشته

– داشتن سیم کارت تلفن همراه به نام شخص بازنشسته متقاضی

همه موارد فوق از جلمه عواملی هستند که در غربالگری متقاضیان ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی باعث کاسته شدن از صف متقاضیان می‌شوند.

نام‌نویسی از طریق کانون بازنشستگی

از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی، اعتبارات این تسهیلات را از طریق سهمیه‌بندی میان کانون‌های بازنشستگی تقسیم می‌کند. در نتیجه متقاضیان این تسهیلات باید از طریق مراجعه به یکی از کانون‌های بازنشستگی اقدام کنند.

هرچند این شیوه توزیع وام، منتقدانی جدی در میان بازنشستگان تامین اجتماعی دارد اما در حال حاضر متقاضیان واجد شرایط باید به واسطه کانون بازنشستگی که در محل سکونت آنها وجود دارد، برای نام‌نویسی‌اقدام کنند.