اختصاص بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به کردستان/دستگاهی که نتواند اعتبارات اختصاص یافته را جذب کند، اعتبار آن به ادارات موفق تعلق می‌گیرد استاندار کردستان از اختصاص بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به استان در سال جاری خبر داد و گفت: تخصیص اعتبارات بر اساس ارزیابی و ارائه […]

اختصاص بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به کردستان/دستگاهی که نتواند اعتبارات اختصاص یافته را جذب کند، اعتبار آن به ادارات موفق تعلق می‌گیرد

استاندار کردستان از اختصاص بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به استان در سال جاری خبر داد و گفت: تخصیص اعتبارات بر اساس ارزیابی و ارائه عملکرد دستگاه‌ها در ۶ ماهه اول انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ “اسماعیل زارعی کوشا”، پیش از ظهر امروز، شنبه ۲۲ مهرماه جاری، در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان برگزار شد، ضمن قدردانی از مشارکت گسترده و باشکوه مردم در برنامه‌های اربعین، جشنواره موسیقی و جشن‌های هفته وحدت در کردستان اظهار کرد: این جشن‌ها در حالی برگزار و با دستاوردهای ویژه،  بازتاب ملی و بین‌المللی داشت، که ضدانقلاب برای تحریم مراسمات از مردم التماس می‌کرد، اما نقشه شوم آنان نقش بر آب و  بی‌آبرویی آنان بار دیگر نمایان شد.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در ظلم و کشتار فلسطینی‌های مظلوم ، عملیات طوفان‌الاقصی و افتخارات جبهه مقاومت را تبریک گفت و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری اظهار داشت: سازه‌های اصلی رژیم غاصب مورد آسیب‌های غیر قابل بازگشت قرار گرفت و دل بسیاری از مسلمانان جهان شاد شد.

وی با بیان اینکه تمام ملت‌های دنیا از صهیونیست‌ها نفرت دارند، یادآور شد: امیدواریم به زودی همه با هم تحقق وعده الهی برای نابودی نظام کفر و پیروزی قاطع و نهایی ملت مظلوم فلسطین را جشن بگیریم.

استاندار کردستان با بیان اینکه در هفته‌های آینده میزبان سفر دو روزه رئیس‌جمهور و هیات دولت خواهیم بود، اضافه کرد: کردستان در جذب اعتبارات و تخصیص‌ها به نسبت سرانه ، رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

زارعی کوشا با اشاره به تخصیص هوشمندانه اعتبارات به کلان پروژه‌ها و طرح‌های راکد و نیمه تمام، افزود: در این سفر به فضل الهی، بیش از ۱۲ پروژه کلان عمرانی از جمله پروژه راه‌آهن همدان-سنندج با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به استان در سال‌جاری گریزی زد و افزود: اعتبارات سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و تخصیص‌ها بر اساس ارزیابی و ارائه عملکرد دستگاه‌ها در ۶ ماهه اول انجام می‌گیرد.

وی با بیان  اینکه مانده تسهیلات سال ۱۴۰۱ نیز پس از ابلاغ بنابه تشخیص کمیته استانی به عنوان شناور در اختیار استان خواهد بود و متناسب با عملکرد نهادهای حمایتی، دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های اقتصادی توزیع ‌می‌گردد، گفت:  هر دستگاه که بتواند بهترین و بیشترین عملکرد را در جذب و هزینه اعتبارات داشته باشد، اعتبار بیشتری خواهد گرفت.

استاندار کردستان تاکید کرد: دستگاه‌هایی که نتوانند اعتبارات اختصاص یافته را جذب کنند، اعتبار آنها به ادارات موفق واگذار می‌شود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه تسهیلات اختصاص یافته تبصره ۱۸، تحول و تحرکی جدی در حوزه اقتصادی و اشتغال استان ایجاد می‌کند، ادامه داد: این ظرفیت و اختیاراتی که به استان‌ها تفویض شده قابل توجه بوده و باید از این فرصت به نحو احسن بهره بگیریم.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه همچنین پیرامون گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان، سهم دستگاه‌های اجرایی از تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱، اشتغال، رشد تولید، طرح‌های مشمول دریافت تسهیلات، سازو کار نظارتی، طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی در کردستان، فرایند پرداخت تسهیلات به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان از محل کمک‌های فنی و اعتباری ذیربط، تعهدات واحدهای فناور و دانش‌بنیان متقاضی تسهیلات ذیربط، مطالبی مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و از ۱۶ رای ماخوذه، ۱۶ رای موافق برای طرح توسعه زنجیره‌های ارزش در کردستان اخذ و مواردی مصوب شد‌.

کویستان عبدالحکیمی