حمایت کمیته امداد کردستان از ۷۰ دانشجوی پزشکی مدیر کل کمیته امداد استان کردستان در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از حمایت این نهاد از ۷۰ دانشجوی کردستانی در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا طوسی در دیدار با رئیس دانشگاه […]

حمایت کمیته امداد کردستان از ۷۰ دانشجوی پزشکی

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از حمایت این نهاد از ۷۰ دانشجوی کردستانی در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا طوسی در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان ضمن تبریک روز پزشک و تقدیر از پزشکانی که با کمیته امداد همکاری دارند، عنوان کرد: هم اکنون ۷۰ نفر از فرزندان مددجو در دانشگاه علوم پزشکی و در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: هر ترم برای تامین هزینه تحصیلی این دانشجویان از سه و نیم میلیون تا ۶ میلیون تومان کمک می شود و همچنین در قالب وام دانشجویی تا سقف ۱۵ میلیون تومان تسهیلات نیز به این دانشجویان پرداخت می شود.

طوسی ادامه داد: هم اکنون ۳۵۰۰ بیمار صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند که از این تعداد ۷۰۰ نفر بیمار زمین گیر می باشند.

وی گفت: همچنین ۲۸ پزشک در سطح استان در قالب پزشک خانواده مسئول پیگیری امورات درمانی مددجویان هستند و با این نهاد همکاری دارند.

در ادامه دکتر فریدون عبدالملکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه رسالت کمیته امداد در زمینه توانمند کردن خانواده های تحت حمایت قابل تقدیر است، عنوان کرد: حمایت کمیته امداد از دانشجویی که در آینده پزشک می شود هم برای خانواده خودش و هم جامعه مثمر ثمر خواهد بود و این کار ارزشمندی است.

وی افزود: در زمینه کمک به درمان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، بحث پیشگیری در قالب غربالگری می تواند به حفظ و ارتقاء بهداشت و سلامت این افراد کمک کننده و موثر باشد.

دکتر عبدالملکی افزود: امید است هر روز شاهد ارتقاء فرهنگی ، اجتماعی و توانمند تر شدن بیشتر خانواده های تحت حمایت کمیته امداد باشیم. در پایان جلسه مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با اهدای لوح تبریک روز پزشک از رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تقدیر کرد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان