مرکز تخصصی درمانی سرطان جنوب و شرق فارس در لارستان ۶ سال در انتظار تجهیزات است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مرکزدرمانی تخصصی زنده یاد خیر حاج محمد علی صالح پور که از سال ۱۳۹۳ با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در دو مرحله ساخت آن آغاز شد […]

مرکز تخصصی درمانی سرطان جنوب و شرق فارس در لارستان ۶ سال در انتظار تجهیزات است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مرکزدرمانی تخصصی زنده یاد خیر حاج محمد علی صالح پور که از سال ۱۳۹۳ با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در دو مرحله ساخت آن آغاز شد اکنون در انتظار تجهیزات است.
صالح پور خیری که اکنون در قید حیات نیست ساخت این مرکز درمانی را به منظور تشخیص و درمان سرطان در لارستان و جنوب فارس آغاز کرد.
قائدی نماینده خیر گفت‌:ساخت این بیمارستان با مجوز و به سفارش وزارت بهداشت و مجمع خیرین تامین سلامت کشور بوده، ولی با وجود اینکه وزارت بهداشت قول داد فاز اول آن را تجهیز کند، اما بیمارستان تجهیز نشده است.
وی افزود: فاز اول این بیمارستان سال ۹۵ تکمیل و توسط خیر تجهیز شد و عملیات اجرایی فاز دوم هم آغاز شد، ولی با توجه به این که فعالیت فاز اول منوط به تکمیل و تجهیز فاز دوم این بیمارستان بود، نیاز به خرید و نصب تجهیزات داشتیم که وزارت بهداشت همکاری نکرد.
قائدی با بیان این برخی تجهیزات بایستی ابتدا خریداری و نصب می‌شدند سپس ساختمان احداث می‌شد گفت. از آنجا که عمده تجهیزات را بایستی از خارج وارد می‌کردیم نیاز به ارز داشتیم، ولی تامین ارز نشد.
نماینده خیر گفت:خیر پول تمام تجهیزات را تامین کرده که دولت باید آن را تبدیل به ارز کند تا بتوانیم دستگاه‌ها را خریداری و وارد و نصب کنیم تا فاز دوم این مرکز درمانی تکمیل شود، ولی شش سال است این کار را ناتمام مانده است.
لارستان در فاصله ۳۷۵ کیلومتری شیراز مرکز فارس قرار دارد و بیماران این منطقه مجبور هستند برای مداوا این مسیر طولانی تاشیراز را طی کنند.