سردار فدوی با اشاره به اینکه شیوه فعالیت سردار مهندس رستم قاسمی یک الگو برای خدمت‌رسانی است، گفت: وی تا لحظه فوت حتی یک جلسه یا کار را تعطیل نکرد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر مرحوم سردار مهندس رستم قاسمی […]

سردار فدوی با اشاره به اینکه شیوه فعالیت سردار مهندس رستم قاسمی یک الگو برای خدمت‌رسانی است، گفت: وی تا لحظه فوت حتی یک جلسه یا کار را تعطیل نکرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر مرحوم سردار مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه و فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در شهرک شهید محلاتی گفت: مرحوم قاسمی در ۱۶ سالگی در جزیره خارک پاسدار انقلاب اسلامی شد. زمان پاسداری وی کمی بعد از سن تکلیف او بود. او غیرت خاصی داشت که ما این غیرت را پس از سال‌های یعنی بعد از چهل سال در لحظات مرگ هم شاهد بودیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به ماموریت سردار قاسمی در اواخر عمر او بیان کرد: مرحوم رستم قاسمی در حالی که در یک ماموریت دوگانه هم برای کار و هم برای دیدن برخی از متخصصان جهانی که در یک کشور بودند، حضور داشت، اما او پیش از این که به بیمارستان برود جلسات مهم کاری را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه برادر پاسدار رستم قاسمی در حالی غیرت کاری داشت که همه بدن او را مریضی گرفته بود، بیان کرد: با وجود این شرایط غیرت پاسداری او اجازه نداد که حتی یک جلسه یا کار را تعطیل کند. در طول این سال‌های طولانی در نیروی دریایی سپاه، ستاد کل سپاه و دولت این یک شاخصه بسیار ویژه بود. چراکه این روایت را با تمام قلب خود به تمام معنا درک کرده بود که اگر کل عبادت ۱۰ بخش داشته باشد ۹ بخش از آن خدمت به مردم است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به خدمات سردار رستم قاسمی تصریح کرد: مرحوم قاسمی در روال خدمت به مردم بی‌نهایت بود و هیچ‌کاری نبود که به برادر قاسمی سپرده شود و آن کار به سرانجام نرسد. این موضوع در سپاه به طور کامل این گونه بود و بسیاری از پروژه‌ها و کار‌های زیرساختی که مردم روزانه با آن در سواحل جنوبی و دریا سر و کار دارند در زمان مسئولیت برادر قاسمی در قرب نوح نیروی دریایی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه انجام شد.

سردار فدوی با بیان اینکه شیوه فعالیت سردار قاسمی یک روش الگو برای خدمت رسانی است، تاکید کرد: در این روش باید از تمام توان خود و دیگران برای خدمت به مردم بهره جست. در حالی‌که کم‌توقع بود و هیچ‌گاه از هیچ‌فردی توقع نداشت و توفیق خدمتگزاری به مردم که خداوند به او داده بود را به عنوان یک بدهکاری تلقی می‌کرد.

وی افزود: هنگامی که خداوند به انسان توفیق می‌دهد برای بندگانش خدمتگزار باشد به خداوند متعال بدهکار شده و در ازای این بدهکاری سعی می‌کند بیشتر فعالیت کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: برادر رستم قاسمی یک لحظه از سپاه جدا نشد و هرگز اجازه نداد پرونده‌اش را در هنگام وزارت به دولت بفرستند. او در داخل سپاه بود و یک ریال از جایی غیر از سپاه حقوق نگرفت و اینگونه زندگی کرد.

سردار فدوی در پایان با اشاره به مکاتبه پزشک سردار رستم قاسمی با رئیس جمهور خبر داد و گفت: پزشک معالج مرحوم قاسمی طی نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست کرد با توجه به اینکه مریضی او خیلی پیشرفت کرده، او نباید کار کند و نیاز به استراحت دارد با این وجود رستم قاسمی آخرین کار محوله را انجام داد بعد در آی سی یو بیمارستان بستری شد.

در مراسم تشییع سردار رستم قاسمی، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، سردار علی فضلی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، سرلشکر رحیم صفوی، سردار عبدالهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار محمد رضا فلاح زاده جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار اشتری فرمانده فراجا و جمعی از مردم شهرک شهید محلاتی نیز حضور داشتند.