معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با ایجاد یک سبد متنوع از خدمات و اصلاح بودجه تفصیلی با تصویب مجلس شورای اسلامی و هیئت امنای بنیاد به دنبال ارتقای سطح کیفی خدمات و رفع تبعیض در خدمت رسانی به جامعه معزز ایثارگری هستیم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران از […]

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با ایجاد یک سبد متنوع از خدمات و اصلاح بودجه تفصیلی با تصویب مجلس شورای اسلامی و هیئت امنای بنیاد به دنبال ارتقای سطح کیفی خدمات و رفع تبعیض در خدمت رسانی به جامعه معزز ایثارگری هستیم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امورایثارگران، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست صمیمی با جمعی از جانبازان بصیر ضمن شنیدن درخواست‌ها و درد و دل‌های این جانبازان گفت: حقیقت آن است که مقام ایثار جانبازان بصیر را نه می‌توانیم به درستی درک کنیم و نه توانایی جبران سختی‌ها و رنج آنان را داریم.
معاون رئیس جمهور خطاب به این جانبازان معزز گفت: باید از خانواده‌های شما که صبوری می‌کنند و پا به پای شما ایستادند، تقدیر کنیم. همسران جانبازان بصیر، اعصاب و روان و جانبازان ضایعه نخاعی زحمات بسیار بزرگ و غیر قابل تصوری در طول سالیان متمادی نسبت به جانبازان متقبل شده‌اند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی افزود: خوشبختانه سطح دانش و بینش شما عزیزان نشان از ضمیر روشن و دل نورانی‌تان دارد که با این شرایط جسمی و فقدان قوه بینایی توانسته‌اید مدارج علمی بالا و تخصصی را طی کنید و به یاری سایر همرزمانتان بپردازید و دعوت می‌کنم، مشاوره‌های تخصصی و تجارب ارزشمندتان را با هم‌افزایی با واحدهای ستادی و اجرایی بنیاد در میان بگذارید و فعالیتتان را در این مسیر تداوم بخشید.
وی با بیان اینکه تبعیض در ادای حقوق ایثارگران پذیرفتنی نیست، تأکید کرد: همه خدمات گوناگون بنیاد شهید و امور ایثارگران به جامعه معزز ایثارگری باید بر اساس ضوابط و در چارچوب قانون ارائه شود و هر برنامه‌ای که در چارچوب حقوقی آن در اختیار ما نیست، برای اجرا نیاز به لایحه و اختصاص ردیف بودجه دارد.
معاون رئیس جمهور افزود: با ایجاد یک سبد متنوع از خدمات و اصلاح بودجه تفصیلی با تصویب مجلس شورای اسلامی و هیئت امنای بنیاد به دنبال ارتقای سطح کیفی خدمات و رفع تبعیض در خدمت رسانی به جامعه معزز ایثارگری هستیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز برنامه جاری بر «پرداخت معوقات» و «پاداش پایان خدمت» است گفت: به هیچ عنوان قصد نداریم وعده خدمتی را بدهیم که امکان اجرای آن با توجه به محدودیت منابع مالی، میسر نیست. مسکن و اشتغال ایثارگران در چارچوب طرح‌های ملی مسکن و آزمون جذب سراسری و اختصاصی ایثارگران در حال پیگیری و اجرا است. به دنبال مدلی برای ایجاد اشتغال در بخش خصوصی هستیم و امیدواریم با کسب مشاوره‌های تخصصی از تشکل‌های ایثارگری که دارای تجربه و ارتباط نزدیک با جامعه ایثارگری هستند به سوی تحقق اهداف عالی قانون‌گذار در خدمت‌رسانی شایسته به ایثارگران باشیم.