چهار مقام آمریکایی به رویترز گفتند این کشور هنوز تراویس کینگ ۲۳ ساله را که ماه گذشته میلادی از مرز دو کره عبور کرد و در کره شمالی دستگیر شد، «اسیر جنگی» نمی‌داند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، رویترز دیروز (جمعه، ۱۳ مرداد) گزارش داد که این تصمیم می ‌تواند بدان معنا باشد که تراویس […]

چهار مقام آمریکایی به رویترز گفتند این کشور هنوز تراویس کینگ ۲۳ ساله را که ماه گذشته میلادی از مرز دو کره عبور کرد و در کره شمالی دستگیر شد، «اسیر جنگی» نمی‌داند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، رویترز دیروز (جمعه، ۱۳ مرداد) گزارش داد که این تصمیم می ‌تواند بدان معنا باشد که تراویس کینگ از حمایت های کنوانسیون ژنو از اسیران جنگی برخوردار نمی شود. تعیین وضعیت این نظامی برای ارتش آمریکا که متعهد است هیچ سربازی را در پشت خطوط دشمن رها نکند، بسیار حساس است.

مقام های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که به نظر می رسد عواملی از جمله تمایل شخصی کینگ به عبور از مرز کره شمالی با لباس غیرنظامی او را از حمایت واشنگتن محروم کرده باشد.

مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن این پیام را در ارتباطات خصوصی به پیونگ یانگ منتقل کرده و افزودند که در این تماس ها به وضعیت «اسیر جنگی» استناد نشده است.

با این حال، یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که واشنگتن هنوز این گزینه را در اختیار دارد که کینگ را اسیر جنگی بخواند. وی افزود که تصمیم نهایی اتخاذ نشده و دیدگاه آمریکا در مورد وضعیت این سرباز ممکن است با کسب اطلاعات بیشتر تغییر کند.

اسیران جنگی تحت حفاظت کنوانسیون سوم ژنو هستند که کره شمالی و آمریکا آن را امضا کرده اند. این توافقنامه معیارهایی را برای رفتار با اسیران، ارائه مراقبت های پزشکی و دسترسی صلیب سرخ به آنها و نیز امکان ارسال پیام زندانیان به خانواده هایشان بر شمرده است.