روسیه تمایل آمریکا به پلیس جهانی شدن علت اصلی بحران اوکراین است نماینده روسیه در سازمان ملل متحد علت اصلی بحران در اوکراین را تمایل آمریکا به پلیس جهانی شدن دانست به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه گفت که تمایل آمریکا به ایفای نقش یک پلیس […]

روسیه تمایل آمریکا به پلیس جهانی شدن علت اصلی بحران اوکراین است

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد علت اصلی بحران در اوکراین را تمایل آمریکا به پلیس جهانی شدن دانست

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه گفت که تمایل آمریکا به ایفای نقش یک پلیس جهانی و بی‌توجهی غرب به منافع دیگران، دلایل اصلی بحران اوکراین است.

نبنزیا در یک سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل که به حاکمیت قانون اختصاص داشت، گفت: پیام کلیدی همکاران غربی ما در سخنرانی‌های خود این تز است که شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین نوعی نقطه بی‌بازگشت از منظر حقوق بین‌الملل بود. این ممکن است این تصور را ایجاد کند که تا قبل از عملیات نظامی در اوکراین، هیچ چیز نامشروعی در جهان اتفاق نیفتاده بود، اما قطعاً اینطور نیست. قوانین بین‌المللی مدت‌ها قبل از عملیات نظامی در اوکراین  نقض شده بود.

این دیپلمات روسی ادامه داد: ریشه واقعی بحران اوکراین در غرور غرب و عدم تمایل مطلق آن به در نظر گرفتن منافع دیگران است، حتی در زمانی که موضوع مهمی مانند امنیت یک کشور در خطر است.

به گفته نبنزیا، یکی دیگر از دلایل وضعیت بحران کنونی در اوکراین، میل غیرقابل توقف واشنگتن برای ایفای نقش یک پلیس جهانی است که خودش این نقش را برای خود اختصاص داده است.