سیل گسترده مهاجرت به اروپا زنگ هشدار را در برخی از کشورهای این قاره به صدا در آورده است و امروز بیم آن می‌رود که سوئدی‌ها به زودی در کشور خود در اقلیت قرار گیرند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، حنیف بالی سیاستمدار حزب میانه‌روی سوئد و یکی از چهره‌های جنجالی […]

سیل گسترده مهاجرت به اروپا زنگ هشدار را در برخی از کشورهای این قاره به صدا در آورده است و امروز بیم آن می‌رود که سوئدی‌ها به زودی در کشور خود در اقلیت قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، حنیف بالی سیاستمدار حزب میانه‌روی سوئد و یکی از چهره‌های جنجالی احزاب سیاسی سوئد که به اتخاذ سیاست‌های ضد مهاجرتی شهرت دارد، آینده تیره ای را برای مهاجرت گسترده به سوئد ترسیم کرده و مدعی است که سوئدی ها به زودی در کشور خود در اقلیت قرار می گیرند.

بالی در مقاله ای با عنوان «چه کسی به کودکان سوئدی آموزش خواهد داد وقتی که هیچ تبعه سوئدی باقی نمی ماند؟» درباره ورود مهاجران جدید و نحوه ادغام آنها در جامعه سوئد هشدار داده است.

وی همچنین هشدار داد قومیت سوئدی در حال از دست دادن جایگاه خود است.

این سیاستمدار سوئدی در این مقاله آورده است: همین حالا نیز اکثریت سوئدی در برخی از مناطق کشور به اقلیت تبدیل شده اند. در شهر مالمو (در جنوب سوئد) تنها ۳۲ درصد از دانش آموزان مدارس ابتدایی از پدر و مادر سوئدی متولد شده اند. در شهرهای گوتنبرگ و استکهلم این آمار به ترتیب ۴۶ و ۵۰ درصد است و این آمار روز به روز کاهش می یابد.

او همچنین استدلال کرد که آمار ممکن است گمراه کننده باشد، زیرا «نسل دوم» مهاجران نیز صاحب فرزند می شوند.

این مقام سوئدی توضیح داد که آمار، این کودکان را نیز دارای پیشینه سوئدی در نظر می گیرد زیرا والدین آنها در این کشور متولد شده اند اما تضمینی وجود ندارد که آنها به زبان، هنجارها و فرهنگ سوئد مسلط باشند.

وی هشدار داد «نداشتن فرزند سوئدی» می تواند تبعات فاجعه باری داشته باشد زیرا کودکان مهاجر زبان سوئدی را به خوبی فرا نمی گیرند.

سیاستمدار حزب میانه روی سوئد که اتفاقا خود دارای پیشینه مهاجرت به سوئد است، تاکید کرد که برخی از کارکنان پیش دبستانی قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر به زبان سوئدی نیستند، چه برسد به این که با «کودکان مهاجر به زبان سوئدی صحبت کنند».

این امر خطری برای ناتوانی کودکان برای برقراری ارتباط به زبان سوئدی یا حتی زبان مادری خود محسوب می شود.

بالی گفت، اگر به همین مسیر ادامه دهیم سوئد دیگر آنچنان که وعده داده بود سرزمینی که در آن نژادها و قومیت های مختلف در هم آمیخته شده اند نخواهد بود و به یک جامعه چند قومی تقسیم شده تبدیل خواهد شد که در آن بخش بزرگی از مردم از زبان و فرهنگ محروم شده و در حاشیه شهر و در وضعیت اجتماعی فاجعه بار اسکان داده شده اند.

سوئد با کاهش شدید نرخ زاد و ولد و جمعیت سالخورده، در دهه‌های اخیر برای رفع شکاف‌های بازار کار و صندوق‌های بازنشستگی، به سیاست مهاجرت انبوه متوسل شده است.

از هر چهار نفر ساکن در این کشور یک نفر دارای پیشینه خارجی و از هر سه نفر، یک نفر دستکم یکی از والدینش متولد خارج از کشور است.

سهم سوئدی‌هایی که پیشینه خارجی دارند به طور مداوم در حال افزایش است، زیرا مهاجران از خاورمیانه و شمال آفریقا نسبت به سوئدی‌های نژادی از نرخ باروری بالاتری برخوردار هستند.