استاندار اصفهان در ششمین جشنواره ملی ایثار و تجلیل از همیاران منتخب طرح شاهد استان اصفهان، ضمن تقدیر از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهمترین تفاوت جامعه ایثارگری با سایر مردم ایران اسلامی را امضای با جان و مال ایثارگران در موضوع متعالی ایثار و ازخود گذشتگی برشمرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

استاندار اصفهان در ششمین جشنواره ملی ایثار و تجلیل از همیاران منتخب طرح شاهد استان اصفهان، ضمن تقدیر از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهمترین تفاوت جامعه ایثارگری با سایر مردم ایران اسلامی را امضای با جان و مال ایثارگران در موضوع متعالی ایثار و ازخود گذشتگی برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران سید رضا مرتضوی با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: شهدا و ایثارگران با اهدا خون عزیز خود ثابت کردند که عاشقانه در مسیر به ثمر نشستن انقلاب تا پای فدا کردن جان و مال خود هستند.

مرتضوی چشم و چراغ بودن شهدا را عامل روشنگری و فروزان ساز مسیر متعالی انقلاب عنوان کرد و متذکر شد: باید ضرورت‌ها و الزامات مسیر انقلاب اسلامی را بشناسیم چراکه این شاخصه مهم ارتباط دهنده انقلاب اسلامی با آرمان های بنیادین و پیوند دهنده نسل های مختلف است.

مقام عالی قوه مجریه در استان، با تاکید بر اینکه استان اصفهان از دیرباز در حوزه ایثارگری نقشی مبرز و ویژه ایفا نموده است، تصریح کرد: داشتن ۱۰ شهید در دوران قبل از سال ۱۳۴۲ شمسی، گواهی موثر بر عدالت طلبی و حقیقت خواهی مردم شریف این استان است. استان اصفهان در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۲۳ هزار و ۶۳۵ شهید و ۵۱ هزار جانباز و ۷۸ هزار ایثارگر، بیش از ۳۱ درصد از اعزام های کشور به جبهه حق علیه باطل را به خود اختصاص داده بود.

وی، با اشاره به جایگاه ممتاز اصفهان ازجمله وجود ۷۰۰ فرمانده دلاور و سردار غیور شهید در استان اصفهان، آنرا نشانی از رشادت و دلاوری مردم استان اصفهان عنوان کرد و افزود: اصفهان در دفاع مقدس با داشتن جایگاه نخست فرماندهان، ۷ درصد از آزاده های کشور و رتبه اول تعداد جانبازان قطع نخاعی را داراست.

مرتضوی، ضمن اشاره به درخشش استان اصفهان در عرصه دفاع از حریم حرم ولایت و حرم حضرت زینب (س) تصریح کرد: انتظار این است که در حوزه علم و پژوهش اصفهان نیز جایگاه برتر را حفظ کند که بحمدالله این موضوع با اهتمام همه مسئولان ذی ربط و تلاش قاطعانه همه جامعه هدف محقق شده و امیدواریم این برتری در سنگرهای دیگر نیز همچونان استمرار و ادامه داشته باشد.

در ادامه این جشنواره از همیاران منتخب شاهد و از تعدادی از نخبگان برگزیده عرصه علم و دانش به رسم ادب تجلیل و قدردانی شد.
خبرنگار: الهام خانی