مسئول روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس گفت: ۶۵ درصد از حجم سد‌های فارس همچنان خالی از آب است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از مسئول روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس گفت: در پی بارش باران هفته گذشته در فارس ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب به حجم مفید سد‌های فارس […]

مسئول روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس گفت: ۶۵ درصد از حجم سد‌های فارس همچنان خالی از آب است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از مسئول روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس گفت: در پی بارش باران هفته گذشته در فارس ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب به حجم مفید سد‌های فارس افزوده شد.

شریفی با بیان این که هم اکنون حجم آب مفید سد‌های فارس ۸۴۹ میلیون متر معکب است افزود: این میزان ۳۵ درصد ظرفیت مفید سد‌های فارس را پر کرده و هنوز ۶۵ درصد از حجم مفید سد‌های فارس خالی است.

او گفت: حجم آب مرده یا پایداری سد‌های فارس ۴۹۲ میلیون متر معکب است که با افزوده شدن این حجم به حجم آب مفید، میزان آب پشت سد‌های فارس به یک میلیارد و ۳۲۴ میلیون و ۲۶۷ هزار متر مکعب می‌رسد.

شریفی گفت: امیدواریم شاهد بارندگی‌های زیادی باشیم تا بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز استان تامین شود و تابستان آینده با مشکل آب رو به رو نشویم.

مسئول روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس از مردم خواست اصل مهم صرفه جویی را در بخش‌های مختلف به ویژه آشامیدن، بهداشت و کشاورزی فراموش نکنید