فراخوان برگزاری دومین دوره کنگره ملی شعر «زیر یک سقف» با محوریت خانواده و سبک زندگی، با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، منتشر شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دومین دوره کنگره ملی شعر خانواده و سبک زندگی  با عنوان «زیر یک سقف» در ۲ بخش «عمومی […]

فراخوان برگزاری دومین دوره کنگره ملی شعر «زیر یک سقف» با محوریت خانواده و سبک زندگی، با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دومین دوره کنگره ملی شعر خانواده و سبک زندگی  با عنوان «زیر یک سقف» در ۲ بخش «عمومی «و «ویژه» و ۵ گروه کلاسیک، کودک و نوجوان، ترانه، آزاد و طنز برگزار می‌شود.

در این دوره نهاد کتابخانه های عمومی کشورضمن مشارکت در کنگره، برگزاری بخش ویژه شعر طنز در موضوع های سخت گیری های ازدواج، قهر و آشتی همسران و عاقبت تک فرزندی و سایر موضوعات جشنواره  را به خود اختصاص داده است.   بر این اساس برگزاری محافل شعرخوانی مختص زوج های شاعر؛ نشست های شعرخوانی اختصاصی زنان، همسران و مادران همراه با بداهه سرایی و… اعطای جوایز ویژه برای کارکنان و کتابداران شرکت کننده و چاپ آثار برگزیده  با هدف شناسایی ظرفیت های بالقوه برای ارائه خدمات مورد نیاز در کتابخانه ها و افزایش محیط هایی تعاملی و…  از برنامه‌ها و اهداف نهاد برای مشارکت در برگزاری این کنگره بوده است.

محورهای مورد توجه در بخش عمومی این کنگره شامل «سیره خانوادگی اهل بیت علیهم السلام»، «نقش زن به عنوان همسر، مادر و دختر در جامعه»، «عاشقانه های خانوادگی»، «سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی با محوریت خانواده»، «ارتباط والدین و فرزندان» و «ارتباط فرزندان با یکدیگر» است. همچنین بخش ویژه این کنگره نیز به «ترانه ای برای آشتی و عذرخواهی همسران» و «شعر طنز برای سخت گیری های ازدواج، قهر و آشتی همسران، عاقبت تک فرزندی» اختصاص دارد.

جوایز درنظر گرفته شده برای برگزیدگان در بخش عمومی در دو سطح دو و یک میلیون تومانی و برای برگزیدگان در بخش ویژه در دو سطح پنج و دو میلیون تومانی درنظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ابتدای شهریور با مراجعه به وبسایت Poemcongress.ir نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.